Flera Ansikten I Ett Ansikte.

Mer
13 år 2 veckor sedan #396013 av Traxerity
Kallas Synhallucinering det där med spegeln och att du känner folk är annorlunda i olika ansiktet är antagligen paranoia för att ditt sinne och paranoian spelar spratt på dej.

Jag är oftast paranoid när jag sitter i stora grupper. Jag tror alltid folk stirrar på mej med kalla ögon när dom inte gör det.
En gång misstänkte jag även viska hatade mej vilket blev en liten kaos tråd. :(
Mer
13 år 2 veckor sedan #396016 av Korall
Traxerity:
Ja, det med spegeln är ju illusioner (då ju någonting redan existerande förändras), men tror inte att ansiktena har med paranoia att göra då jag inte upplever dom som obehagliga i sättet, snarare vänligt sinnade. Det obehagliga ligger i att det inte är samma ansikte från sekund till sekund, om man kan säga så.. Jag uppfattar det annorlunda i ett rasande flöde om jag möter någons blick eller studerar någon. Men aldrig känt av det med något sting av paranoia.
Mer
13 år 2 veckor sedan #396050 av Traxerity
Du kanske är kär i dem. :D
Det är ju en bra sak ifall du känner vänlighet för dem.
Mer
13 år 2 veckor sedan #396077 av Admin1
Perceptionsstörningar tror jag det kan vara dvs att sinnesintrycken är förvrängda. Det kan ske på olika sätt konturer kan förvrängas, färger och ljud kan bli starkare. Det är ganska vanligt med perceptionsstörningar vid schizofreni.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 2 veckor sedan #396081 av trance
Svar från trance i ämnet Flera Ansikten I Ett Ansikte.
korall, jag förstår vad du menar! vad skönt att nån annan beskriver samma sak som jag själv har upplevt. det är ju flera här som känner igen det så det är säkert rätt vanligt (iaf i "den här" kretsen om man säger så!)

vad tror ni att det beror på?
Mer
13 år 2 veckor sedan #396082 av Korall
Traxerity:
Det är inte jag som är vänligt sinnad, jag är mest irriterad över att ansiktena ter sig märkliga, det är ansiktena som är vänligt sinnade. Antagligen eftersom dom tillhör människor som är det. Det är alltså inte ansiktsuttryck som jag ser utan bara att det är som olika ansikten i ett. Om någon ler mot mig gör h*n fortfarande det även då jag uppfattar ansiktet som ett annat.

Admin1:
Ja, fast detta har inte att göra med att konturer förvrängs & så, utan det är samma utseende på ansiktena hela tiden men jag uppfattar att dom ser olika ut ändå. Alltså; det ser inte ut som om dom förvrids eller förändras, utan dom ser hela tiden likadana ut, men trots att ansiktsdragen hela tiden ser likadana ut uppfattar jag det som om dom förändras även om jag inte ser det.