Vad säger lagen?

Mer
12 år 10 månader sedan #405291 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger lagen?
Issa, jag har en gång pratat med en läkare om omskärelse och talade om att jag hade planer på att omskära mig och gick till honom för att få råd!
Ja, han examinerade föremålet och sade att jag fick det inte gratis, för att det var inte behövligt av medicinska skäl och på den tiden skulle en operation gå på 600 kr, detta för att han sade att han behövde en fullt funktionsduglig operationslokal för ändamålet, för han sade att han ville ha full säkerhet! Detta var redan på 70-talet och en starköl, pripps blå flaska gick på 3kr på universitets gaskkällare!

Så, det priset får du mångdubbla i dagens penningvärde.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #405305 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger lagen?
För var och en att läsa om judisk tro och då omskärelse och om ni scrollar ned på sidan hittar ni det här

Till skillnad från kristendomen och islam finns det inte inom judendom några officiella trosuppfattningar eller allomfattande doktrinella villkor som utgör villkor för att vara medlem. Det är en ceremoniell lag (mitzvoth) som står som stomme inom Judendomen, och tron spelar en underordnad roll jämfört med kristendomen. [3]En individ kan betraktas som jude om hon håller fast vid ett helt system av trosatser som gäller den Allsmäktige och livet efter döden, eller om hon håller fast vid ett antal enkla trosuppfattningar som ge innebörd till befintlig ritual, eller (åtminstone i liberal judendom) till och med om hon inte alls tror på Gud.

sv.wikipedia.org/wiki/Judendom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #405318 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Vad säger lagen?

Nissegossen skrev: Issa Jesus, De s.k ökenrävarna, Montgomerys styrkor som stred i Egypten mot Tyskarna och drev ut dem, fick kämpa i ren öken. De pojkarna omskar sig som vuxna för att de insåg vad ökensand och brist på vatten kunde göra, det var helt enkelt "Störande" Med sand under förhuden!

Muslimer, alltså araberna omskärs också som barn...


mus limmet är andemeningen med ordet muslim och är byggt på sharia lagar,

iom sharia skär de i könet på småbäbisarna, flickorna, och det är styggelse.fråga Herrinnan Allah. hon önskar kärlek till familjen.

Islam är en kärleksfull ätt av Hebreerna när de tillber Gudinnan, Allah.

när de inte ägnar sig åt sharia

mosaiska lagen som gör att föräldrarna ser till att det skärs i deras barns kön

att tillåta att ens barn far illa är styggelse. fråga Herren Sebaot. han önskar kärlek till familjen.

Judendomen är en kärleksfull ätt av Hebreerna när de tillber Herren Sebaot.

John 8:31-32.
Mer
12 år 10 månader sedan #405320 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger lagen?
Du svamlar i vanlig ordning och jag tillmäter inte dina ord någon betydelse för jag själv öht! :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #405324 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Vad säger lagen?
töm glaset och drick vatten nisse....

John 8:31-32.
Mer
12 år 10 månader sedan #405338 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger lagen?

Issa Jesus skrev: töm glaset och drick vatten nisse....

Projektion! Du har hört de orden inom dig, men det är menat för dig själv, lär dig skilja på vad som är rätt och fel i vad anden säger!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum