Vad säger lagen?

Mer
12 år 11 månader sedan #405068 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad säger lagen?
.. Jag ska fan maila SÄPO och säga att jag planerar att ta Beatrice Ask i sketan. Så får vi se om jag får spioner på mig. Det hade jag tyckt varit skitroligt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 11 månader sedan #405070 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad säger lagen?
Om vi ska bygga upp en hypotes kring vilka som kan vara intressanta för statsmakterna och därmed säpo, kan det vara så att dem utnyttjar media till att skapa ngn slags värld, som kan bistå vissa chefer med statshemligheter? Alltså Ngn slags klubb tror jag?

Dan Brown var egentligen ganska långt borta från den ledtråd han försökte härleda oss kring, försvar och religion. Med försvar menar jag skyddande av integritet. Eftersom jag känner mig delvist inblandad i dessa affärer liksom många andra med mig så har vi rätt att få veta sanningen. Tänkande människor således. Men används säpo som polis med rätt att avrätta ngn, om denne riskerar rikets säkerhet?

Ni har väl hört om journalister som skryter om avrättningar eller kapande av lemmar?

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 11 månader sedan #405072 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad säger lagen?
Illuminati? Ja, det finns kanske. Men det är för höga players i världen. Inte du.

SÄPO är poliser. Poliser tar sitt arbete för att skydda och hjälpa människor. Det gäller även konspirationsteoretiker som Dan Brown. Om du hypotetiskt vore Polis. Hade du avrättat någon för statens skull då? Nej.. Du hade gått till aftonbladet med den ordern. Sen hade folket arkebuserat Reinfeldt som tack.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 11 månader sedan #405080 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad säger lagen?
Det är inte så att du "upptäckt" nån kod i TV/tidning? Det är noja kan jag lova dig. Statshemligheter utbyts helst med en krypterad mobiltelefon. Annars kommer wikileaks få reda på det (grundaren lever fortfarande..)

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 11 månader sedan #405081 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad säger lagen?
Jo, du har rätt Zoegas, men många statschefer har olika åsikter som hålls högst privata för allmänheten. Kan dessa åsikter räknas som statshemlighet? Koden är programledarna själva, även om dem måste hålla en neutral linje för att inte reta upp folk.

Det är det svåraste som finns, att härleda deras tankar till att kunna fatta tag i livet som dem erbjuder. För det är så många som skuggar "geniet", som alltså måste hjälpa så många som möjligt, men vi är minst sex miljarder människor på denna jord, så denna uppgift är helt enkelt omöjligt.

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 11 månader sedan #405084 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad säger lagen?
Min fråga var seriöst ställd. Min bakgrund är kosmopolitisk med kämpar från olika länder. Jag råkade bara födas i Sverige. Jag har dokumenterat antikommunistiska individer i min släkt och det spinner Säpo vidare på. Mina kusiner försmäktade bakom järnridån. Jag känner avsmak för totalitära ideologier på grund av deras öde. Jag är ett perfekt redskap för regimen; En upplyst man som tar avstånd från både vänster- och högerextremister. Alla måste dra åt samma håll. All överstatlighet ska bekämpas med frenesi.