Vad säger lagen?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 10 månader sedan #405054 av Fantasio
Hur långt får myndigheterna gå i sin övervakning och hur mycket får de kränka en individs integritet? Jag har för mig att t ex vid telefonavlyssning ska det föreligga brottsmisstanke. Om agenter går in i lägenheten utan husrannsakan, får de göra det? Å andra sidan är regimen så mäktig att de kan komma undan med det mesta, för att inte säga allt.

Denna frågeställning känns viktig för mig. Efter att jag blev misshandlad hade jag kontakt med Säpo, de trodde att jag skulle vara rädd. De fick stå där med lång näsa när jag tackade nej till deras "erbjudande" om att bli spion. Sedan dess har det ett horn i sidan till mig. Jag skulle vilja klämma åt regimen en gång för alla.
Mer
12 år 10 månader sedan #405056 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad säger lagen?
Du har alltså inte bara varit förföljd av SÄPO. Du har också blivit
erbjuden att jobba åt SÄPO. Det låter otroligt!
Mer
12 år 10 månader sedan #405058 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vad säger lagen?
Lämna de tankarna. Sådana tankar har paranoiavarning!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 10 månader sedan #405063 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad säger lagen?
Om det är den andra världen Fantasio som du snackar om? ja då känner jag mig direkt försvarslös!

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 10 månader sedan #405066 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad säger lagen?
SÄPO sysslar med rikssäkerhet. Kontraspionage och kontraterrorism. De fungerar också som livgarde till statschefer och liknande. Förfölja schizofrena som dessutom är harmlösa ligger nog inte i deras budget.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 10 månader sedan #405067 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad säger lagen?
Eller har de anledning att misstänka att du har sprängämnen och kryppskiytsgevär hemma? Du kanske har en koppling med forna Stasimedlemmar som planerar att raka av Juholts mustach? I så fall hade de sparket in din dör med automatkarbiner i högsta hugg. Lagligt dessutom.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻