Semestertider - kom så skapar vi ett eget semesterparadis

Mer
12 år 10 månader sedan #409283 av Jesus/magnus
Mer
12 år 10 månader sedan #409286 av Geta
Är det inte så att du projicerar över dina egna synder på sköra deltagare
här på Viska, Issa? Helvetespredikningar trodde jag var ett avslutat kapitel.
Mer
12 år 10 månader sedan #409287 av Nissegossen
magsnus jag rycker på axlarna och säger bara att gå till källan och rannsaka dig själv så får du se dig själv ur ett annat perspektiv! Du var förut snusare, nu propagerar du för rökning istället, eller då rökelse som du säger, flummigt men väl maskerat under din s.k tro som du vill pracka på alla andra. Acceptera att vi alla är olika och att inte alla vill omfatta just din tro och inte tycker om att du missionerar på viska!

viska är inte till för en specifik tro! Utan för psykisk ohälsa och i hur många andra forum på nätet hade du fått härja fritt? Inte något vad jag tror, som har med psykisk ohälsa att göra!

tänk om jag omfattar en helt annan kristendom än den som du förespråkar och själv skulle tala om min tro i varje inlägg jag gör! Det kunde lika gärna rört sig om islam, buddhism eller vilken annan religion som helst! Det är bara du som propagerar i varje inlägg om just din tro och din villfarelse, som faktiskt är riktigt farlig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
12 år 10 månader sedan #409291 av Frankie
Off topic:

Jag håller med NG med flera. Det är lite jobbigt med detta missionerande! Men det är kanske så, att Issa behöver det just nu... Gräva ner sig totalt i sin tro.
Det är iofs ok. Men att försöka pracka på det med andra, det är INTE okey.... Alla måste själva komma fram till vad som passar dem, tro är så personlig...

Åter till topic:

Sitter i skuggan, behöver lite ensamtid från ensemblen av personer. Dock på tryggt avstånd från de andra.
Mer
12 år 10 månader sedan #409296 av saara
Jag tänker mig att det skulle vara trevligt att ha bestämda mattider och några kockar som skötte matlagningen så att vi fick gå till färdigt dukade bord och äta näringsrik mat.
Tycker ni andra att vi skall koka maten själv? Jag fantiserar att vi är på semester och nån betalar hela uppehället och maten för oss. Sedan finns det en liten butik och en kiosk i byn där man kan köpa det man vill äta eller dricka utöver det som serveras. Så lite fickpengar ska man ha med sig.

Jag har glömt hur man lägger patiens så ni får lära mig.
Mer
12 år 10 månader sedan #409298 av Geta
Det påminner om när man är inlagd på psykiatrisk avdelning förutom att
man där får betala en summa för uppehället.
Lagad mat på bestämda tider och tillgång till kiosk där man kan köpa godis
och fika.

[i:2p6obdhq]"Är det någon som rekommenderar
ett billigt och bra pensionat
med kor och kanariefåglar
och gammaldags riktig mat?" [/i:2p6obdhq]

Ur dikten Överansträngning av
Nils Ferlin