NA och tolvstegsprogrammet

Mer
9 år 3 månader sedan #717994 av Bild
Jag är schizofren. 6 dec slutade jag med benzo som jag åt mycket av. Sedan 23 dec är jag utan alla lugnande (Theralen, Nozinan extra vid behov, Lergigan) Jag har börjat gå på NA-möten här i min lilla stad, flera gånger varje vecka.
Man ska gå igenom ett tolvstegsprogram. Bland annat göra en personlig genomgång av hur man beter sig och är.

Nu är jag rädd att programmet inte ska fungera tack vare min psykiska sjukdom. Är det någon mer som har erfarenhet av detta?

Jag äter tacksamt Leponex/Clozapin. Det har räddat mitt liv. Mina vanföreställningar minskades drastiskt. Men nu äter jag för mycket medicin tycker jag. 100 mg nozinan 18.00 så sover jag 10-12 timmar om natten men är inte dåsig på dagen.
På tisdag ska jag träffa läkaren. Hoppas hon är kunnig i det här!
Mer
9 år 3 månader sedan #717996 av Bild
Svar från Bild i ämnet NA och tolvstegsprogrammet
Jag slutade med benzo eftersom jag fick elchocker och då får man inte äta benzo. Det var början på det hela.
Mer
9 år 3 månader sedan #718002 av Nissegossen
Lycka till!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 3 månader sedan #718003 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet NA och tolvstegsprogrammet
Starkt av dig att vilja sluta missbruka.
Mer
9 år 3 månader sedan #718022 av Nissegossen
Grejen med AA är att alla som vill sluta missbruka är välkomna dit och alla är välkomna dit oavsett religion. De är inte anslutna till någon specifik religion eller politisk organisation. Det enda är det primära och det är en önskan av att vilja sluta missbruka.
Kan bara säga att de som startade AA var några som hängde vid en bardisk och ville sluta missbruka och det primära är en vilja av att sluta missbruka. Jag ger dem epitetet intelligenta.

Alla som är på ett AA möte är där för att de har en vilja att förändra sitt liv och sluta med drogberoende som de är fast för.

Så det är helt riktigt, att AA är en oberoende organisation och de som satt upp villkoren har sett till alla människor oavsett religion.

Så Palle vad är det för fel med att alla är välkomna?
Du exkluderar många, majoriteten människor är inte kristna så vad har du emot att alla söker sig till AA oavsett religionstillhörighet?

Bort med skygglapparna!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 3 månader sedan #718031 av tequilarose
NA är superb!