tvångsvård

Mer
8 år 9 månader sedan #762091 av Nozzinan
tvångsvård skapades av Nozzinan
hej. har nu varit i tvångsvård 3 år och ett halvt år. jag är inte dömd för något
brott utan så kallad "svårvårdad patient". vet inte hur lång tid mera jag måste vara
här och trots att det gått bra de senaste veckorna och månaderna slipper jag inte
till öppenvård, där man också kan få bra vård. jag har skrivit brev till läkare och
försökt prata med dem, helt logiska och förståndiga brev men ändå nekar de mig min
frihet. det händer också sådant på avdelningen som skulle kunna räknas som "blir
kränkad i vården" och dylikt. även om man skriver något på internet kan de använda
det emot en , tillexempel vad jag nu gör. det jag med detta inlägg vill är att i hopp om
någon möjlighet att man skulle få rättvisa, men jag vet inte hur. ni som påstår att öppenvården
är inte bra och att det är bättre vara på sjukhus, ni vet inte vad ni talar om, iallafall
i mitt fall, och jag vet ju hur bra det är i öppenvård mot vad det är i tvångsvård.
jag upplever också mycket av vissa vårdpersonal att de är sadistiska, och saknar kompetens.
det finns ju lite "bättre" läkare och vårdare. men just nu ser det dåligt ut för mig och
jag undrar också över min säkerhet på detta sjukhus (Gamla vasa sjukhus, finland)

så ni vet kan man genomgå ett helvete på det här sjukhuset. det gäller inte bara mig
utan många andra patienter också. och detta är sanningen.
Mer
8 år 9 månader sedan #762093 av Geta
Svar från Geta i ämnet tvångsvård
Vad innebär det att vara "svårvårdad patient?"
Mer
8 år 9 månader sedan #762095 av Nozzinan
Svar från Nozzinan i ämnet tvångsvård
att man typ varit många gånger på normalt sjukhus och slutat medicin i öppenvård.
eller att man typ varit stökig och jobbig patient på vanligt sjukhus

i mitt fall hade jag många vårdperioder på det vanliga sjukhuset, och senaste gången jag
var där var jag väldigt manisk och fartfylld etc. så de skickade hit mig
Mer
8 år 9 månader sedan #762108 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet tvångsvård
Hej Loco! Jag vet ingenting om vården i Finland och varför de gör så här mot dig där du är. Kan bara säga, var alla till lags och starta aldrig bråk, varken med patienter eller personal och som sagt var lugn och fin, så kanske de säger att du blivit bättre och kan gå över till öppenvården. Säg aldrig emot dem när det är medicindags utan ta emot medicinen utan att ställa till en scen. Önskar dig lycka till och förövrigt var det längesedan du skrev.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 9 månader sedan #762109 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet tvångsvård
Förövrigt, kan du be Till den Gud som du uppfattar den som är skaparen i himlen.

Annars är det ju så, att denna är en riktig Norsk variant.
DATOR VÅR

Fader vår, Du som är i datamaskinen
Helgat varde Ditt operativsystem
Tillkomne Ditt nätverk
Ske din vilja såsom på skärmen
Så och på skrivaren
Inled oss icke i systemfel,
Utan fräls oss från mörka skärmar
Vår dagliga utskrift, giv oss idag
Och förlåt oss våra stavfel
Såsom och vi förlåta,
Dem som programfel göra
Ty systemet är Ditt
Och makten över personalen
I evighet

( ENTER )
Fritt översatt från Norskan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 9 månader sedan #762130 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet tvångsvård
Och tungan är en eldslåga. Den är fylld av ondska och den förgiftar varje del av kroppen.