tvångsvård

Mer
8 år 9 månader sedan #762176 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet tvångsvård
jag har ÖPT, haft dt nu sedan ca 2011-2012, de vill int att jag ska bli fri.
förvaltningsrätten tog ca 5700 SEK till advokaten, de lakonerna splittade
psykiatrin mellan dem, det är så de gör... jag är en ekonomisk mjölkko.

de vill int att jag får gestaltterapi, de vill int att jag tillfrisknar.
de vill dråga mig, så ja blir lugn å fin.
RAILGUN MODE!

Jesus/magnus

John 8:31-32.
Mer
8 år 8 månader sedan #762258 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tvångsvård
Har hört talas om tvångsvård i Sverige på 3 år faktiskt. I Sverige kan man också hamna på rättspsyk om man anses som svårvårdad. I Sverige kan man överklaga tvångsvården om man vill. Man också rätt att få en stödperson. I Sverige är det en domstol som beslutar om tvångsvård och man får en advokat som för ens talan. Så i Sverige har man en utomstående = advokaten som driver ens sak. Vet att Finland har dubbelt så mycket tvångsvård än Sverige. Det finns inget TV-program i Finland som tar upp orättvisor och som du kan skriva till?
Mer
8 år 8 månader sedan #762473 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tvångsvård
Tvångsvård är egentligen ofta ett alternativ till polisarresten för man har troligen hotat någon eller slagit någon. Sedan är man troligen alkohol- eller narkotikapåverkad. Bara en liten del får tvångsvård för att de är "sjuka".
Mer
8 år 8 månader sedan #762486 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet tvångsvård
Alla gånger jag varit inlagd med polisens hjälp har jag inte varit drogad och både narkotika och alkoholfri. Jag har endast haft de psykofarmaka som psyket givit mig. Tror inte ens att jag haft benzo i kroppen.

Även när jag sökt mig till akuten själv har jag inte varit påverkad av någonting.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 8 månader sedan #762489 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet tvångsvård
Som tillägg kan jag säga att jag har aldrig heller fått en LOB eller då att jag har hamnat i fyllecell.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 8 månader sedan #762795 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tvångsvård

Issa_Jesus skrev: jag har ÖPT, haft dt nu sedan ca 2011-2012, de vill int att jag ska bli fri.
förvaltningsrätten tog ca 5700 SEK till advokaten, de lakonerna splittade
psykiatrin mellan dem, det är så de gör... jag är en ekonomisk mjölkko.


Menar du att du själv fick betala advokatkostnaden för tvångsvården?

Nissegossen, idag har 75 % av de som får tvångsvård missbruk, så det är 3 gånger vanligare att få tvångsvård om man har missbruk.