Polisen

Mer
7 år 6 månader sedan #877450 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Polisen
Hämnens icke eder själva, mina älskade, utan lämnen rum för vredesdomen; ty det är skrivet: »Min är hämnden, jag skall vedergälla det, säger Herren.»
Mer
7 år 6 månader sedan #877462 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Polisen
Jag har praktiserat hos polisen när jag var i tonåren. Samma polishus blev jag misshandlad utav en polis och en vakt, var 17 år gammal då. Varför? Jo, jag var på en fest och blev falsk anklagad för att jag hade spytt vilket jag inte hade gjort – därför uppstod det bråk så jag hamnade i fyllecellen.

Sen hamnade jag i fyllecell för flera år sedan när jag och kvinnans X bråkade med varandra. Vi anmälde aldrig varandra.

Sen känner/vet jag 2 st. polisen – för vi gick i samma klass en gång i tiden.

Annars, har inget emot polisen för övrigt! Bara den gången när jag blev misshandlad för snart 30 år sedan som jag tyckte var onödigt för det skriker fortfarande inne i mitt huvud.
Mer
7 år 6 månader sedan #877496 av Richard
Svar från Richard i ämnet Polisen
Vi måste ha en poliskår, tänk hur samhället hade varit annars...

De gånger jag blivit gripen (3 ggr) så har polisen varit vänliga mot mig, o jag har aldrig gjort nått motstånd eller t.ex. fått handfängsel. Även om man måste genomgå en massa psykologiska prov o sånt för att bli polis så är de fortfarande människor. Jag o en väninna har dock inte fått särskilt mycket hjälp när vi blivit utsatta för brott.
Mer
7 år 6 månader sedan #877510 av Geta
Svar från Geta i ämnet Polisen
Poliserna börjar tröttna. De söker sig bort från polisyrket.
Det är få som söker till polisutbildningen. Därför börjar man
tumma på vad polisaspiranter ska ha för kvalifikationer, när
de söker till polishögskolan.
Mer
7 år 6 månader sedan #877553 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Polisen
Jag kan bara säga att de i tjänst som tagit in mig för olika saker, främst när jag varit psykotiskt och de har tagit mig, har de enbart kört mig till psykakuten, samt när jag stod på en busshållplats vid Gustav Adolfs torg tillsammans med en medpatient, då vi var på väg hem till mig, med det som fanns då i affären mjöd och i kassen fanns revbensspjäll till både honom och mig.

Tog de mig och de kände över mig i kläderna och tog in mig i piketbilen jag gjorde absolut inget motstånd och jag såg vägen de körde och det uppstod ett samtal med poliserna själva och jag förstod att chauffören var på väg till polishuset. Men just i den korsningen körde de in mot Drottningtorget och jag hade frågat då, vad har jag gjort och jag såg kompisen komma springande och väg mot Drottningtorget öppnade de bakdörrarna till piketen och visade upp mig för vad som tydligen var Vakten på Hotell Eggers och det visade sig att han varit hotad av en man med kniv och de trodde det var jag. När han bara ruskade på huvudet, så sade de, du är fri att gå.

Jag tog mig fram till passageraren i framsätet och utav hon som satt där med mjöd och revbensspjäll gav mig ovilligt påsen med revbensspjäll och mjöd. Dock fick jag det för hon förstod att jag ville ha den och krävde den utav henne.
:rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #877579 av Claire
Svar från Claire i ämnet Polisen
...