Är du rädd för att inte duga?

Mer
7 år 2 månader sedan #910430 av Nissegossen

maria-w skrev: Jag känner ofta att jag är en flopp. Smärtsammast är när jag känner att jag inte duger som mamma. Men jag har börjat försvara mig mot de tankarna. Bli lite arg liksom.

Kul att se dig, det var ett tag sedan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #910580 av IngeF
Man kan føle seg ubrukelig uten å være det, eller være ubrukelig uten å føle det.
Mer
7 år 2 månader sedan #910587 av IngeF

Admin1 skrev: Självkänsla har ingenting att göra med vad man uträttar. Självkänsla innebär att uppleva sig ha ett eget värde och att lita på sig själv utan att få beröm av andra. Har väldigt lite att göra med vad man uträttar. God självkänsla ger ett tryggt intryck och omgivningen uppfattas som vänlig och accepterande. Det underlättar kontakter med andra, medan låg självkänsla ger känslighet för kritik och motgångar.

ADMIN: Mener du i fullt alvor at det ikke bør være en sammenheng mellom mestring og mestringsopplevelse? Er man utilstrekkelig, så bør man kjenne seg utilstrekkelig; har man gjort noe skammelig, så bør man skamme seg. Man gir skam skylden for alt galt i dag, det er jo helt meningsløst
Mer
7 år 1 månad sedan #915362 av IngeF

Admin1 skrev: Läs detta: Öka självkänslan - jag duger
www.viska.se/sjalvhjalp/5846-oka-sjalvkanslan-jag-duger

Jeg duger ikke i det hele tatt.
Mer
7 år 1 månad sedan #915376 av Geta
Idag ställs det inga krav på mig, så då duger jag.
Mer
7 år 1 månad sedan #915403 av MsTibbs
Jag klarar alltid ställa till fel, misslyckas...