Vad är din erfarenhet av ensamhet?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 4 månader sedan #1001441 av Jocke
https://i.scdn.co/image/25ee8813502677329861a2913c93e2da711792cb


Ensamhet är som värst när den är påtvingad av andras uppfattningar och åsikter om en!

Vars är världen på väg?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 4 månader sedan #1001531 av
Ja tvingad ensamhet är inte sunt! Jag vet inte om jag är så himla ensam men jag känner mej ensam och känna så är jävligt skönt!
Mer
6 år 4 månader sedan #1001569 av Nissegossen
Jag är en social människa och umgås gärna med andra människor och det kvittar vilket, men jag känner bara att jag vill ha en dörr att stänga om mig, för allt måste anpassas till mig själv och jag mot andra, men det är också det att jag bara måste ha en dörr där jag kan vara ensam med mina tankar.

Att umgås 24/7 är inte för mig något jag accepterar

Det går en tid att ha någon boende hos mig, men ifråga om det, är det att den som blir hjälpt av mig pga att personen som saknar en plats att bo på, måste söka aktivt efter egen bostad.

Jag tror att detta är oavsett kön

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1001625 av Kloppe
Jag har mycket erfarenhet av ensamhet. Kan vara ensam långa perioder utan att prata med någon (inte ens på telefon).

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001885 av Admin1
Stina Dabrowski tyckte att folk som var ensamma huvudsakligen hade mer att säga än andra. De hade haft tid att tänka mer.
Mer
6 år 4 månader sedan #1001900 av MsTibbs
Jag har fler vänner än jag har energi att träffa. Jag blir snabbt stressad av att umgås för mycket. Familjen dock ringer jag till varje dag.