Helvete har säkert gått upp 20 kilo på tre månader.....

Mer
6 år 1 månad sedan #1041867 av Geta
När jag gick hos en dietist, sa hon att människan vill ha variation.
  • ChujiYellow
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 1 månad sedan #1046324 av ChujiYellow
Det är precis man tröttnar fort på dieter att äta vissa saker eller dricka och annat inte, måste tänka på det här!
Mer
6 år 1 månad sedan #1046357 av Nissegossen
Kan bara säga att när jag hade ett alkohol uppehåll i 5 veckor, såg jag mycket gammal ut, jag hade blivit skinn och ben. Ölmage har defakto sin plats in svenskan. Jag blev bara skinn och ben efteråt, när jag titta mig i spegeln det jag såg var det en rejält gammal man med löst skinn och mina lårmuskler borttynande blev jag nästan rädd, det var inget kvar av mig själv.
Så helt enkelt inga öl.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1046375 av Admin1
Du kanske skulle fråga boendestödet om de tyckte samma sak?
  • ChujiYellow
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 1 månad sedan #1046480 av ChujiYellow
Admin1 har du nåt recept på grönsakssoppa som är enkel att göra?

.... har aldrig gjort soppa!
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1046483 av Nissegossen

ChujiYellow skrev: Admin1 har du nåt recept på grönsakssoppa som är enkel att göra?

.... har aldrig gjort soppa!


Öppna bara en burk soppa från affären. Men ta inte Findus, det finns ingen tillverkning kvar i Sverige och den sista fabriken var ärttillverkningen i Bjuv och Skånes bönder var beroende av ärttillverkningen och det var proffs som åkte till där de växte på åkrarna, Den som avgjorde när det skulle skördas mätte temperatur och de hade sinne för det och när fälten skördades gick skördetröskorna dygnet runt. Jag tror vi Sverige var världsledande och från min barndom, var att min morbror stannade och plockade revor av ärtor som fallit av traktorsläpet och jag fick sitta vid ett bord och s.k. sprita ärtorna vilket innebär att ta bort baljan öppnad den och slänga bort den och behålla ärtorna för de skulle kokas till middagen. Gissar att släktingar förlorade jobb i tillverkningen i Bjuv där fabriken var de blev djupfrysta direkt vid skörden där anläggningen finns, min mor kom från en ort som ingår i Bjuvs Kommun, zoegas mamma bor där om intresse finnes, hon är förövrigt i ung samma ålder som jag. Fråga chans?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Nissegossen.