Jag måste träffa någon på mottagningen.

Mer
5 år 10 månader sedan #1064493 av Maxjohan1983
Ja, men Hk ringer i morgon

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1064502 av Lelle
när värld och värld byttes blev det mer och mer hur det såg ut när jag var liten. Saker som vi bara hade när jag var liten kom mer och mer tillbaka. Och nu är det väldigt mycket så, ser mycket ut som det gjorde runt år 1996. När vi fick den där frasen, sade den bland annat att Gud-citatet är rätt. Men det var nog att det var närvaron från den riktiga mest översta som gjorde att vi inte stod ut. Att få närvaron från den mest översta tål ingen!

ja jag ringer imorgon.

psykos är förbjudet. Även om denna var i helhet en väldigt vacker psykos. Tillochmed gav dom mig rådet att börja ta Abilify och gav mig tidpunkt också. Klockan 8.30. Och dom beklagade för psykosen under 2016 men sa att dom övre makterna då inte var några riktiga orter och att dom fick Spö! Och jag gjorde allt basala under hela psykos tiden- sov, duschade, åt lunch och middag, tog leppsyl osv. men det byttes världar, men fick tillbaka ännu mer hur det var förr! det var fint ändå. Men problemet med psykos är att det finns risk för utmattning! Och det är där det oftast tar slut för många, de blir utmattade tillslut under psykosen (kan utbryta panikångestattack) och finns risk för självmord.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1064566 av Admin1
Hur mycket har du gått upp i vikt? det är väl viktökningen som är problemet egentligen och inte hungern.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1064571 av Lelle
Jag vägde mig idag och tog midjemått, alldeles nyligen. Har gått ner! Inte upp. gått ner 1 kg och har 2 cm mindre i midjemått mot förra gången jag kontrollerade var 1 vecka tillbaka. För 1 vecka sedan var det 67 kg. Och jag ser på magen att den är något mindre mot bara igår. När jag åt mycket igår så satte det väl bara fart på ämnesomsättningen och förbränningen - det är om man äter mycket många dagar som man forsar upp i vikt.

Men va tur att det finns äppelcidervinäger kapslarna. Jag tog min Abilify kl 8.30 idag - Sen lade jag in 2 st 500 mg kapslar med äppelcidervinäger kl 9.10. Och det kom ingen hunger! Den skulle kommit 1 timme och 10 minuter efter jag tog Abilify- men ingen hunger alls. 2 st 500 mg kapslar blockerar hungern från Abilify. Jag gjorde detta en gång förut också när jag hade Abilify- det var i december 2016, och det fungerade.

tur att dom finns.

det är dom från toppformula, 500 mg per kapsel. tar 2. Dom är effektiva. tar abilify kl 8.30 och får lägga in 2 kapslar 40 minuter senare kl 9.10- för att blockera hungern som brukar komma kl 9.40-9.45.

nä, behövde inte äta. Har inte ätit hittills. Kan nu bestämma själv och det blir lunchen vid 12. Och jag mår fortfarande bra. Jag åt även under psykosen , varje dag och lunch och middag, men jag åt inte så stora portioner.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1064757 av Admin1
Väg dig regelbundet. Det är om man gått upp mer än 3 kg av antipsykotika, som man skall kontakta läkaren. Ej vid hunger.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1064807 av Lelle
hamnade på högre vikt med abilify pågrund av återkommande väldigt starka hungerkänslor- och särskilt efter också söta saker, det fick mig att äta ofta och mycket. "Hunger kan leda till att man äter och uppgång". Men det var på 15 Mg! Att Abilify per automatik ger viktuppgång måste inte vara helt sant för min del- för när jag motionerade en gång kunde jag gå ner på Abilify.

jag har kvar den historiken.

*23 Augusti 2013: 77.4 kg (hade abilify (fungerade) och började jogga i elljuspåret)
så här gick det:

*6 September 2013: nere på 71.8 kg
*11 September 2013: nere på 71.2 kg

tog tid tills jag kom till 75 kg sedan efteråt det. i slutet på december var jag på 75 kg, men hade inte då motionerat.
.
Jag jag kunde gå ner och åt abilify under hela tiden.

jag läste om någon som hade INVEGA och den sa, "man får röra sig konstant på den."
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.