Sporttråden

Mer
5 år 1 månad sedan #1139797 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Sporttråden
Sverige dominerte stort etter pause, men Norge måtte nesten ha poeng hjemme for å holde liv i kvaliken.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1151617 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sporttråden
Jag har flera gånger varit inne på tyska fotbollförbundet, DFB. Jag vill ha mitt namn på matchtröjan, men bokstaven ä går inte att skriva in. Jag heter inte Hitlär. Jag har fått mitt namn på klubbtröja, vad är problemet? Går inte på min mammas dator heller? Vad tror ni det beror på?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1152802 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sporttråden

Egentligen svar till Nissegossen från annan tråd. Bajen vann ikväll. Tror de ligger i delad ledning. Jag har samma moderklubb som en av målskyttarna.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1153223 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sporttråden
Jag bodde i stans kanske största hyreskasern, inte konstigt att det bodde en o annan där. En kille har ett SM-guld, antar att han var med i landslaget. OBS: Inte i fotboll. Smälla Carlboms sonson bodde i andra änden av huset. Han kallades också Smälla, men då visste jag inte vem farfarn el morfarn var. Jag har för mig att Kurre Hjelm, hur han nu stavade, bodde i huset, men det var förmodligen inte så. Ja, jag spelade i Hageby IF. Blev vald till bästa spelare två ggr o första gången fick jag gå upp på en scen och skaka hand med Julle Gustavsson. Jag bodde sen i samma lilla hus som Bajdoff, det har jag skrivit förut. Monka Linderholm (?) hörde man en och annan historia om, men det har väl inget med saken att göra.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 8 månader sedan #1175652 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sporttråden

En mycket dålig inledning på säsongen. Men Lukas är bra.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 6 månader sedan #1187928 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sporttråden
Nu har tränare Lukas Kwasniok fått sparken. En poäng på tio matcher måste vara rekord. Men mitt IFK Norrköping går som ett snälltåg, bortaseger idag.