Skäms du över din bostad?

Mer
5 år 5 månader sedan #1106659 av Nissegossen
Jag har Några aloe vera i fönstret det är de ända växter som överlever här. Tåliga som få. Det man får göra är att efterlikna det klimat de växer i, en halvöken växt med torka i över en månad sedan öser det ned och de har grunda rötter och sprids med vattenströmmen och rotar sig på ny plats. De förökar sig i en kruka xvs genom att de bildar "barn" genom att det rotar sig nya växter genom rötterna så de behöver planteras om varje år. Sätta de nya skotten i en egen kruka. De blir ju dränkta med vatten då de behöver vatten, det ser man på bladen. Rikligt med vatten djupt gröna blad börjar de mista sin gröna färg som då börjar blekna dags för en rejäl omgång vatten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1106660 av Miika
Svar från Miika i ämnet Skäms du över din bostad?
Jag fick en agave av Lumpi, som verkar tåla mycket också
Mer
5 år 5 månader sedan #1106729 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Skäms du över din bostad?
Jag har det jättefint och skäms inte över min lägenhet. Det har blivit bättre med åren. Förut hade jag boendestöd som såg till att jag städade.
Har sålt två växter idag som hade blivit för stora i fönstret. En flamingo och en vit kalla. 175:-/st fick jag. Så i morgon ska jag köpa mindre krukväxter.
Mer
5 år 5 månader sedan #1106734 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Skäms du över din bostad?
Skäms inte, men visst kunde ha lite mer ordning och välstädat. Har sällan gäster hemma så inte hela världen.

/Dave
Mer
5 år 5 månader sedan #1106798 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skäms du över din bostad?
Nej, jag skäms inte.
Mer
5 år 5 månader sedan #1106840 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Skäms du över din bostad?
Nej, själva bostaden är helt ok. Problemet är att jag inte lyckas hålla den i ordning. Det är skräpigt i köket och mycket disk. Överallt ligger rester av mina stolsdynor, katten har vässat sönder dem. Nu måste jag köpa nya stolar :?