Blir det en lugn nyårsafton eller fylla?

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1117999 av Nissegossen

Geta
Har plockat glasflaskor idag, för att slippa glaskrossning och för att skydda hundars trampdynor.

Förr när jag hade hund var jag övernitisk på att plocka glas. Konsten att plocka glas utan handskar lärde jag mig på jobbet på Pripps, det är en konst att plocka glas utan att skära sig det lärde jag mig där. Efter att hunden dog fortsatte jag ganska länge att plocka glas, men det har blivit glesare med tiden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118000 av Recard2016
Tack för tipsen, får vänta några dagar o se om de hinner läka av sig självt. Går bara väldigt korta rundor med han på 5-10 minuter, bara så han får kissa o bajsa. Vet inte om ja ska ringa veterinären, men tveksam att de kan göra så mycket.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118049 av Nissegossen
Det finns jodopax som den heter och är veterinärmedicin. Det är jod och den desinficerar, men som veterinären sade späd ut till svagt som tevatten annars protest.Jag har den i min nödpackning då det går att rena vatten. Vid smitta i en ladugård har de en balja med outspädd jodopax och folk måste sätta stövlarna vid in och ut passering. Skall du ha ännu starkare grejer vet jag ett färgämne och oxidant i det fallet har jag sett hur man tvättat sår på ett ben för att undvika kallbrand på en människa pga dålig cirkulation, men i det i Så fall vänd dig till Rickard. Det går med hjälp av ämnet att ha som ingrediens i bomber Denna var det sv.wikipedia.org/wiki/Kaliumpermanganat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1118050 av Geta
När jag var barn hade vi jod i medicinförrådet.
Mer
5 år 4 månader sedan #1118051 av Nissegossen
I övrigt skall jag lägga de två cider i frysen 7.0%

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1118052 av Geta
Vad skönt att Trettondedagen infaller på en söndag.