I vilken ålder är det lämpligt att få barn då.?

Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1146949 av charlie2
jag har jobbat här som lagerarbetare vid 20 års ålder.

https://www.xn--ob-eka.se/information/kundservice/vara-varuhus/oob-ystad

ÖoB Ystad

här jobbade jag under några månader.
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by charlie2.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1147146 av krokus
Det finns väl en del studier som visar att om pappan är 40+ ökar risken för att barnet ska utveckla schizofreni senare i livet.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1147159 av koi
Jag tycker 20-30 år. Man ska ju finnas där hela barnens uppväxt i bästa fall. Och barnbarns.
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1147161 av Nissegossen

Geta skrev: Om man får barn, behöver man kunna försörja det. Hur många kan det, när de är 20 år?


Den här tråden påminner mig om monologen Bystan av Lena Nyman


Glömt pillret Va

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1147169 av Nobel
30-35. Först etablera sig stabilt efter avslutade studier med arbete inom yrkesområdet, en egen bostad, och nya rutiner. Träffa någon som det känns bra med, hinna uppleva världen tillsammans, och att lägga upp gemensamma långsiktiga framtidsplaner. Lyfta fram ämnet och se om samma entusiasm finns hos partnern.

Men tror att det är väldigt individuellt vad som passar. Gick iskolan med en tjej som fick barn när hon var 17, och hon verkar trivas mycket väl i rollen som mor. Sedan finns det ju de som aldrig vill ha barn.
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Nobel.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1147171 av memphis
Sett ur ett långt persoektiv så var man mormor redan vid 35-40 år. Sen levde man ju kortare på den tiden också. Jag pratar om förhistorisk tid.