I vilken ålder är det lämpligt att få barn då.?

Mer
4 år 11 månader sedan #1153404 av Geta
Det är vanligt vid schizofreni att rygga tillbaka för sex. Annars kan en psykos utlösas. Det står i Johan Cullbergs bok psykoser.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1153468 av Nissegossen

Klanggedin skrev: Du använder så konstiga ord Nissegossen, men det är väl en del i din charm!


samma tal som 1917 års Bibel det är 1800 tals språk eller ännu äldre, samt att jag i dagligt skriftspråk använder jag enkla ord med låga lix-tal för att alla kan förstå, dvs så även du kan förstå. Om jag skulle skriva på kanslisvenska så skulle du inte alls förstå mig
sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4sbarhetsindex

Det råkar stå i 1917 års Bibel om Gamla sara som de sade gamla Sara i kyrkliga kretsar, nämligen Hustru tillika syster till Abraham att hon och Abraham hade besök av Gud eller om det var en ängel, det var att hon var barnlös och det står att hon inte hade det kvinnor pläga hava, kort sagt hon var över den åldern man har mens och är fertil alltså så skrattade hon åt gästen inom sig. gästen förstod och han sade före den tid jag kommer tillbaka är du havande. jag har alltså använt talet ur bibeln och använt det i mitt svar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153469 av Nissegossen

Geta skrev: Tänk på att Nissegossen är gammal och använder dåtidens språk.



Tack för det du! Nu är du kvinna låter det vara osagt med damers ålder men tack för piken men kommer ihåg det till nästa gång

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1153486 av Klanggedin