Jag köpte en el-scooter, vilka regler gäller?

Mer
4 år 9 månader sedan #1169358 av Klanggedin
Poor shame.. Alla vet att El-scooter är från Mexico..
Mer
4 år 9 månader sedan #1169360 av krokus

zoidar skrev: Hela stan här är full av elscooters till uthyrning. Gillar dem inte alls, de står överallt och ingen tycks veta vilka regler som gäller för dem.

Samma i Stockholm. När folk tröttnat ställer de bara ifrån sig dem, överallt.
Mer
4 år 9 månader sedan #1169403 av Admin1
Det verkar vara en elsparkcykel du köpt, som har blivit kritiserade nyligen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1169480 av Richard
Den kom redan idag, jag håller på att ladda den nu, sen ska jag ut o öva mig på att köra. Först till Circle-K för att pumpa däcken till 3 bar. Av nån anledning är de bara halvt pumpade när den levererades. På Circle-K kan man ställa in hur många bar man vill ha.

Sen ska jag nog ut vid joggingslingan, inte själva slingan, där får man inte cykla, men där finns lite vägar där det nästan aldrig är nån trafik.
Mer
4 år 9 månader sedan #1169541 av Pentagon
Se till att vara försäkrad upp över öronen. Risken att bli påkörd eller själv strula till det är överhängande.
Mer
4 år 9 månader sedan #1169544 av Richard
Nu har jag varit ute o provkört den. Kommer upp i 19 km/h efter jag pumpat däcken. Möjligen går den snabbare med fulladdat batteri (var väl halvladdat efter 2 timmar). Men den var betydligt mer svårkörd än jag trodde... Imorgon ska jag köra upp till Biltema o köpa ett lås till den. Men det krävs nog lite övning för att få in vanan att kontrollera den ordentligt o absolut inget jag skulle köra på fyllan.

Jag ska lägga fram min cykelhjälm o se till att alltid ha den på mig när jag kör.