Jag köpte en el-scooter, vilka regler gäller?

Mer
4 år 8 månader sedan #1172572 av Admin1
Har du funderat på signalhorn?
Mer
4 år 8 månader sedan #1172662 av Richard

Admin1 skrev: Har du funderat på signalhorn?

Nä, den har en ringklocka i.a.f.

Men jag nyss körde upp till Spiran, det är 2,7 km o det tog nästan exakt 10 minuter. En farlig korsning där jag helst stannar o går över övergångsstället. Två uppförsbackar som man får hjälpa till med fotkraft. Jag tog en lite längre väg hem, så kanske 6 km blev det. Batteriet är helt ok. Det tar ev. lite längre tid att köra de dagar jag jobbar; tisdag, onsdag o torsdag, eftersom gågatan är full av folk då, en söndagseftermiddag är det inte mycket folk på gågatan o man kan dra på lite.

Jag ska modifiera den lite med blinkers o bättre fuktskydd. Ska läsa på mer om fuktskydd. Man ska inte köra den om det regnar, men jag vill att den i.a.f. ska klara lite duggregn.
Mer
4 år 8 månader sedan #1172806 av Admin1
Annars vore det bra med signalhorn. Du kan tuta varje minut för att annonsera att du är på gång.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175137 av Richard
Man ska inte köra den när det regnar...

Jag körde i ösregn till Spiran i tisdags, det gick bra. Men jag fick promenera hem, eftersom elektroniken i scootern hade blivit blöt... Den började slå på o slå av sig själv hela tiden. Samt sätta på lyset av sig själv. Nu har den fått torka o går att köra igen. Idag körde jag en kort runda i ösregnet till Systembolaget, men det klarade den.

Jag ska vattentäta den på tisdag...
Mer
4 år 8 månader sedan #1175138 av Geta
Det verkar bara vara bekymmer med den.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175139 av Richard
Det var lite väntat, det är en kopia av den vanligaste typen på marknaden, men då 1 000 kr billigare, så jag förväntade mig ingen toppkvalitet. O det stod att den inte ska användas vid regn, men jag chansade. Tänker dock inte fortsätta att köra i regn. Ska dock vattentäta luckan till kretskortet med limpistol. Så att det inte är någon risk vid typ duggregn.