Tystnad eller argt svar, vilket att föredra?

Omröstning: Vilket föredrar du, få argt svar eller tystnad?

Hellre tystnad
3 25%
Hellre argt svar
9 75%
Totalt antal röstare: 12
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 8 månader sedan #1177319 av Skellington
Skulle ju aldrig se din vishet om du inte talade...
Mer
4 år 8 månader sedan #1177322 av Amandara
Jag kan känna att det bara är lyckade och välartade barn som är på viska. Alla problembarn försvinner. De har inte sin plats här.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177324 av Zoidar

Skellington skrev: zoidar, att "ghosta" är uttrycket som gäller i all social media, när någon inte svarar.

Får jag fråga vad som hände dig? I och med att du startade den här tråden.

Dels väntar jag på svar från en präst som inte svarat. Så jag har undrat om min fråga var dum. Jag tycks ibland bli "ghostad" och mår dåligt när jag inte vet om jag kommer få svar, om jag gjort något fel.

Amandara skrev: Det finns inga bör. Man gör som man själv känner, när man är sig själv och sann. Jag vill inte vara falsk, inte här. Det är jag nog i det vardagliga livet. Och kryper, för att boosta folks självkänsla. Är det det du vill ha? Får du ett svar från mig är det ärligt.

Det är väl ingen som förväntar sig något annat än ett ärligt svar? Har inget med boosta folks självkänsla. Men det finns situationer då man bör svara, när man vet att inget svar kommer oroa och såra personen, eller få personen att må mycket dåligt.

Det är lite som att man bör säga tack när någon hjälpt en. Man måste ju inte, men man bör.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177325 av Skellington

zoidar skrev: Dels väntar jag på svar från en präst som inte svarat. Så jag har undrat om min fråga var dum. Jag tycks ibland bli "ghostad" och mår dåligt när jag inte vet om jag kommer få svar, om jag gjort något fel.

zoidar, prästen kanske tänker på din fråga och ett bra svar fortfarande. Du frågade säkert inget fel, men personen behöver mer tid att fundera bara. Även välutbildade behöver tid att tänka efter, plus att saker kan ha hänt i privata livet, det vet man aldrig.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177327 av Zoidar

Skellington skrev:
zoidar, prästen kanske tänker på din fråga och ett bra svar fortfarande. Du frågade säkert inget fel, men personen behöver mer tid att fundera bara. Även välutbildade behöver tid att tänka efter, plus att saker kan ha hänt i privata livet, det vet man aldrig.


Grejen är att han är 80 år och brukar svara direkt. Lite orolig att något hänt eller att jag varit jobbig med mina frågor. Fast det kan ju vara som du säger.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 8 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177329 av Skellington
zoidar, om du är orolig att något hänt. Ring någon som känner honom och som kan berätta om hans mående. Plus att han kanske inte har svar på dina frågor, ibland svarar inte folk pga det.