Tystnad eller argt svar, vilket att föredra?

Omröstning: Vilket föredrar du, få argt svar eller tystnad?

Hellre tystnad
3 25%
Hellre argt svar
9 75%
Totalt antal röstare: 12
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 8 månader sedan #1177776 av Geta
Nu har man kommit på att arga spindlar klarar sig bättre i evolutionen.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177806 av Zoidar
Kanske arga människor också klarar sig bättre :lol:

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 8 månader sedan #1177812 av Nissegossen

Klanggedin skrev: Jag blir less på långa svar.. tur att man kan fatta sig kort ibland.. :)


Fatta sig kort, jag kan vara behjälplig och ta yxan och kapa dig jäms med fotknölarna, om så skall behövas

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177855 av Jocke
Ja, det värsta är likgiltighet vilket jag vill pådyvla är mänsklighetens problembarn! Att bli arg på ngn utan orsak kan vara rena döden för ngn oskyldig, paradigmskiftet bör således handla om att bejaka människor istället för att döma ut dem som opålitliga! Misstankar kan skapa en bitter stämning hos en själv, och att man då använder onödigt hårda ordalag mot ngn bara för att visa, att man inte ska ta livet på så himla stort allvar!

Brukar säga, att man kommer långt med glimten i ögat. Oturligtvis så har vi alla olika humor inbakade i vårt beteende, många vet inte hur man besvarar ett skämt. Jag själv personligen har svårt ibland att tolka rätt, speciellt när personen inte kan upprepa sig. Men någonstans måste man kunna lätta på förlåten?

Men ändå tycker jag tystnad är talande för situationen, pinsamt ibland när man inte kommer på ett bra samtalsämne!

Vars är världen på väg?
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Jocke.