Jag har svårt för vissa intelligenta!

Mer
4 år 7 månader sedan #1185065 av Klanggedin
Det finns en gräns där man brukar säga att begåvningen blir som ett hinder. Det brukar uppträda vid 135-140 poäng på intelligenstester..

Jag har typer av intelligens som ligger vid 140 och en vid 135 och andra i nedre normalspann... Det kanske inte är så roligt alla gånger för man vill egentligen bara va sig själv och göra det man vill..

-Geta
Det är ingen idé att förklara för dom som inte begrip
/Någon skidåkare..
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185105 av Nissegossen
På jobbet på Pripps stod jag vid panna III för det mesta men även bryggt vört i både panna I och panna II panna III i den var färdig volym 400 hektoliter.

Jag kör med gjutjärnsstekpanna, en del borde fundera på vart tar teflonet vägen när det börjar bli dags för ny stekpanna. dock har jag en teflonpanna i mitt Trangiakök, grannen sade köp den, det är det enda av kokkärlen du behöver när du steker fisk.

En gjutjärns stekpanna tar man med en gång när man tagit upp det stekta till vattenkran diskborste i hugg och kör rent i stekpannan när det fräser om värmen. Kom i håg att alltid ta järnet med en gång. Diskmedel är bannlyst från mina gjutjärnskärl har även en stekgryta i gjutjärn gör rent enbart med vatten samma sak var det med pannorna på Pripps de fick göras rent med natronlut eller klorlut själv använder jag klorin för mina jäskärl aldrig diskmedel det kan ta smak av diskmedlet. därav gjutjärn också.

Ett mattips ni kan få. När det är frågan om nyfångad fisk är rensa den där ni är i skogen och har eld det är
lägg i kryddor och ätbart grönt ute i skogen gör allt när ni skall tillaga det. Lägg med kryddor och grönt i aluminium folie lägg det paketet i elden och ta det när det är varmt och har legat varmt i folie paketet något mer än fem minuter, åtminstone ta och vikt upp folien för att kolla fiskköttet skall vara vitt.

Ute i skogen, då närmast ödemark kan ni finna rester av gamla hus. Då får ni aha i huvudet gammal kulturmark ni kan finna örter att smaksätta maten ni funnit :roll: :mrgreen: kanske fruktträd och annat ätbart har ni reda på var det är lägg in det på er karta då vet ni när det är säsong för fruktträd vart ni skall bege er för att få tag på exv frukt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185117 av Klanggedin
Fisken jag åt idag smakade makrill men deet var torsk.. eller så var det distillerad sprit i vilket fall..
Vad håller du på med nissegossen? Det låter som du använder hela skafferiet när du lagar mat!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185150 av Nissegossen
Prata du kabeljo och haspla torsk då kan du kanske duga som tungotal de orden

Naturligtvis i en Pingstkyrka i Bohuslän de förstår dina ord.

Skall du vara fiskmat, så kan du få bra recept av dem.

En som bodde här förr(Fiskhandlare) nu tyvärr död, de som smakade maten han lagade till var de som smakat lyriska över

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185151 av Klanggedin
Vänster höger.. i politiken är vi alla lika men söder om malmö finns det en liten stad som heter gottland... Där har jag hört att man är rasister om man gillar SD..
Mer
4 år 7 månader sedan #1185169 av Cosmos

Klanggedin skrev: Jag har sjungit på scen flera gånger inför 200-300 pers.. Är jag intelligent då?


Zzzzzzzz….Du anar inte hur många jag spelat och sjungit inför.