Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1219519 av Clean

Nissegossen skrev: En granne kom upp med ett flak bärs köpta i Tyskland, vi satt här och tog en pilsner, han gick på toa, han sade här ser det ut som det gör, men inne på toa är det rent, jag vill själv inte gå till en skiten toa. Det och diskbänken har jag alltid tagit och aldrig odiskat i vasken, de två sakerna är ett måste för mig.

Disken är jag faktiskt dålig på men rent är det tex spisen för den är så himla svårt att få rent annars. Men jag försöker hålla bakterier borta så gott jag kan. Hade jag haft råd hade jag köpt en diskmaskin.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219546 av Admin1
Bra på diska och tvätta. men dålig på städning. Gillar att sopa istället för att dammsuga.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219568 av Vittrad
Städar och tvättar en gång i veckan.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1219618 av Nissegossen

Clean skrev: Disken är jag faktiskt dålig på men rent är det tex spisen för den är så himla svårt att få rent annars. Men jag försöker hålla bakterier borta så gott jag kan. Hade jag haft råd hade jag köpt en diskmaskin.

Tvärs över mig till det andra huset här, så hade det tagit eld i diskmaskinen brandkåren kom, de släckte på ett kick öppnade alla fönster för vädring, en Iransk familj, de hade hemförsäkring som tur är, De fick bo centralt i stan som försäkringsföretaget hade hela lägenheten renoverades och de flyttade tillbaka.

I det hade bostadsföretaget kunnat vräka dem pga att det brunnit i lägenheten, men familjen var skötsam därför kunde de flytta tillbaka. Nämligen så att värden kan säga upp kontraktet om det brunnit i en lägenhet helt enligt lagen som det är skrivit om det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219626 av krokus
Numera har jag och pojkvännen en tvättkorg med tre fack. Första facket är sånt som tål torktumlare. Andra facket tål inte torktumlare men ska ha sköljmedel. Tredje facket ska varken torktumlas eller ha sköljmedel. Detta underlättar tvätten massor, samt att lägenheten har egen tvättmaskin. Tidigare har jag verkligen avskytt att tvätta.

Lägenheten har även diskmaskin. Tyvärr kan går det inte att dammsuga när hunden är inne, eftersom han går till attack mot dammsugaren. Haha...
Mer
4 år 3 månader sedan #1219629 av Geta
Använder varken torktumlare eller sköljmedel. Det är inte klimatsmart.