Hudvård

Mer
4 år 2 månader sedan #1229090 av Clean
Svar från Clean i ämnet Hudvård
Använder bulldogs ansiktstvätt. Det känns verkligen hela dagen att det är rent. Väldigt bra märke för oss karlar.

Vissa män är dåliga på att hålla sig fräscha. Tex långa könshår. Jag brukar säga åt en vän att raka pungen och trimma könshåren. Han blir lika förbannad varje gång. Så det är ett tips. Karlar vill ha fräscha tjejer så det är dags att ställa samma krav tillbaka.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229721 av Melody
Svar från Melody i ämnet Hudvård
Bra tråd! Tycker det är jättekul med hudvårdsprodukter.

Använder:
-Cetaphil rengöring/
Neutrogena ibland
-ACO ansiktsskrubb
-Lush Tea tree toner
-Picture perfect dagkräm SPF 15

Brukar rengöra och ha dagkräm, därefter smink.
Brukar inte köpa så dyra grejer heller för det mesta.
Gillar cetaphil rengöring bäst av de jag provat hittills, ger ren känsla utan att torka ut.

Ps. Någon som testat stryka tandkräm på näsan, låta torka lite och skrubba bort, för pormaskborttagning?
Mer
4 år 2 månader sedan #1229732 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hudvård

Vår skrev: Bra tråd! Tycker det är jättekul med hudvårdsprodukter.

Använder:
-Cetaphil rengöring/
Neutrogena ibland
-ACO ansiktsskrubb
-Lush Tea tree toner
-Picture perfect dagkräm SPF 15

Brukar rengöra och ha dagkräm, därefter smink.
Brukar inte köpa så dyra grejer heller för det mesta.
Gillar cetaphil rengöring bäst av de jag provat hittills, ger ren känsla utan att torka ut.

Ps. Någon som testat stryka tandkräm på näsan, låta torka lite och skrubba bort, för pormaskborttagning?


Tips Shenet är en sida med hudvård, recept från antikens Egypten sedan tusentas år fram ti våra dagar Kan inte använda någn datr fut ut från ursprunget fram ti färdig prdukt en sida m ksmetika
www.google.se/search?sxsrf=ACYBGNT3WqLmd...xAt&biw=1364&bih=570

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1229743 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hudvård
Använder bara tvål och vatten.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229776 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hudvård
Vår,
Jag har provat att göra egen ansiktsmask med kol för att få bort pormaskar på näsan. Den funkade inte för mig. Ska se om jag hittar receptet nånstans.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229778 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hudvård
Hudvårdar inte annat än med tvål och vatten och lotion nån gång på vintern när luften är torr och jag är torr. Jag har tur med huden, den klarar sig utan omvårdnad. Värre är det med håret. Jag sparar ut till långt och har värsta cirkeln i bakhuvudet och när jag sovit ser det inte klokt ut.