Nu har Willys kommit på att tjäna pengar på oss fattiga!

Mer
4 år 2 månader sedan #1232483 av Clean
Dom har börjat sälja matsvinnet istället för oss fattiga som brukade få det gratis igenom att leta i där dom slänger det. Sedan tycker dom att dom har gjort ett aamhällsinsats! I arslet kanske!

I Göteborg finns det en restaurang som gräver i det som butiker slänger och gör vegetarisk mat som man äter för en slant som har råd med att kunna äta på restaurang.

Så ja det blir längre ingen gratismat från Willys! Vilka jävla gycklare!
Mer
4 år 2 månader sedan #1232491 av Geta
Bra när svinn tas till vara.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232499 av Clean
Jo det är sant Geta, men borde dela ut det gratis till tex fattiga barnfamiljer. Det tror jag Willys kan göra. Dom har juh i många år slängt det utan att ta betalt så det går nog inte så fort nöd på dom. Det är i princip samma sak och sen säga det är en samhällsinsats när dom bara vill tjäna pengar. Dom som jobbar på Willys är juh underbetalda ungdomar. Iaf här i stan.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1232500 av ingrid64marie
Tycker jag med, bättre än att bara kasta bort det, bra att det görs något vettigt av det.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232501 av Clean
Nej jag tycker det är en björntjänst att ta betalt för nåt som har varit gratis för oss fattiga! Dom borde ge det gratis till oss fattiga, sjuka och gamla om man ska tala om samhälletstjänst!
Mer
4 år 2 månader sedan #1232504 av Geta
Det som är gratis uppskattas sällan.