Byggde ett "prepper-skåp"

Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1239098 av Richard
Jag byggde om mitt skafferi till ett nödskåp, ett s.k. "prepposkåp". Nu räknar jag med att klara minst 14 dagar utan ström o vatten.


Överst...



Desinfektion
Kattmat
-
Ris
Pasta
Konserver
Handsprit
T-Röd


Nederst...



Spritkök
Vattenrenare
Kåsa
Bestick
Jägarkniv
Försvarskniv
Tändare
Eldstål
Vevradio med ficklampa
Värdesaker, t.ex. guld
Foliefilt
Regnskydd
Pass
Måttband
Överlevnadshandboken
Jägarskolan
Fickplunta
Ståltråd
Geigermätare
Multifunktionstång
Multifunktionskniv
Expanderbar batong
Kompass
GPS-mottagare
Fiskeredskap
Tandborste
Dyrkar
Skalpeller
Kikare
-
Skyddsmask
Sovsäck
-
Vatten


Ej på bilderna...

Stor ryggsäck
Machete
Bultsax
Yxa
Fiskespö
Spade


Ska införskaffas snarast...

Första hjälpen-låda
Ljus
Luftgevär
Bättre skyddsmasker

Beställde ett luftgevär med tillbehör...

Artemis CR600W CO2 5,5mm

Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239122 av Geta
Svar från Geta i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"
Är det ett stödköp för att hålla samhällsekonomin i gång?
Mer
4 år 1 månad sedan #1239129 av Richard
Svar från Richard i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"
Nä, som prepper kommer det hit folk som snyltar, o i kris måste man kunna försvara sig.

I morgon ska jag cykla upp till Biltema o köpa värmeljus o en första förbandslåda.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239131 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"
Coolt! Du får greja kikarsikte och mer ris/pasta

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 1 månad sedan #1239135 av Richard
Svar från Richard i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"
Ja, jag beställde ett kikarsikte till, ett fodral, 500 st 5,5-diaboler, 200 st hålspets-diaboler o 25 st CO2-patroner.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239137 av Nissegossen
Överlevnads bok? Vilken, Svensk eller utländsk? En reell varning om den är utländsk visserligen bra både teckningar och text, men ifråga om att avgöra enligt utländska böcker att avgöra om en växt är ätlig eller inte, gör du enligt anvisningarna i Sverige dör du. Ett bra alternativ är Svenska armens överlevnadshandbok. Den är försvarets och försvaret gillar inte att den finns att ladda ned och skriva ut på skrivaren. De släcker ned länkarna, men den finns att ladda ned på Preppersidor. Hittar du en länk som fungerar skriv ut den, men var beredd med mer papper för den är på mer än 100 sidor. Häftapparat i en pärm, lägg i färdig packning längst ned. Samt innan du gör det, lägg i allt du vill ha i ryggsäcken i en sopsäck packa i den, det håller packningen torr samt att flyter på ryggsäcken om du går ned i en vak eller behöver simma över ett vattendrag. Med ett vanligt sågblad till en vedsåg bygger du enkelt en såg av sågbladet. En vajersåg måste du också spänna upp för styvheten annars två drag, sönder. Gå en kurs för Svenska överlevnadssällskapet på din ort som namnet låter de lär dig överleva
www.overleva.nu/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum