Byggde ett "prepper-skåp"

Mer
4 år 1 månad sedan #1239187 av Richard
Svar från Richard i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"

Nissegossen skrev: Framförallt om du räknar dig som civil och Sverige överfalls av främmande makt är det snabbaste sättet för dig som civil att bära på något som ser ut som ett vapen, du hinner varken säga bu eller bäh om ditt luftgevär du är redan död. Så snabbaste sättet att dö som civil är att bära på något som ser ut som ett vapen.

Hålspetsammunitionen går att preparera med t.ex. curare...
Mer
4 år 1 månad sedan #1239203 av notwoodstock

Cider skrev: Om man är sjuk och svag orkar man inte göra i ordning mat. Förhoppningsvis öppna en konserv, hälla i sig lite soppa.


Jag råkade ut för att det blev kallt, istället. Dom bytte termostater, och rätt var det var, så satt jag där i kylan, och inte tänkte jag på att åtgärda. Man tänker inte lika bra när det är kallt. Så till sist körde jag en värmefläkt, och det blev lite varmare.

Men man måste kanske ha varit med i scouterna eller något för att fungera bättre. Så jag ör numera med i Civilförsvaret.

Och min väska jag behöver vid utrymning (gasläckage t.ex) ligger tydligen i en flyttlåda i garderoben. Så jag får städa fram den någon dag.

Och resten av prylarna är jag för klen för att lyfta fram.

Så jag vete tusan hur jag skall sortera om.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239240 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"
Jag hade redan allt jag behövde innan covid-19 affären slog till. Jag är en hoarder av naturen. Köpt en stor hushållsost och två alvedonpack bara. Är rustad för en månad som alltid. Man vet aldrig när man blir sjuk och oförmögen att gå ut. Jag var sjuk sjukt många gånger förra året.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1239273 av Nissegossen
notwoodstock,

Förr kunde man reglera värmen själv. Det dök upp en gubbe som bytte reglage och han hade en data lista han gick efter och ställde reglaget på siffrorna. Kallt i lägenheten blev det. Inget hjälpte då man själv vred på mer värme. I flera år klagade alla hyresgäster på kylan i lägenheten. Sedan sade jag till en kvartersvärd värme finns det men inte nog varmt för att luften skall gå upp över elementen, nej det går fel väg, det går nedåt och det blir golvdrag, värmen finns i lägenheten den håller 20 +grader men det känns mycket kallare i och med golvdraget. Han sade Nisse du vet inte hur rätt du har, men det finns ingen ekonomi i det. För 2 års sedan bytte de reglage igen samt satte upp en dosa på väggen, dosan känner av värmen och skickar signaler till de nya ventilerna, nu går luften rätt väg uppöver elementen och det känns mycket varmare än tidigare. Notwoodstock om du ännu inte fått nya termostat kan du ta en tunn sexkantnyckel och med den ta bort spärren som stryper varmvattnet det är förbjudet att göra och värden kan kräva pengar av dig för åtgången av varmvattnet i elementet därav att jag själv inte gjorde det. Att jag enligt kvartersvärden sade "Du vet inte hur rätt du har" Vadå jag är utbildad på det. Tramseri är mitt svar Sedan att det inte är något sprutt i strålen i duschhandtaget beror på att handtaget har spärrar i duschhandtaget tar man en kniv och tar bort spärren (Plast) får du full sprutt på den. Likadant med vattnet i köket i den som gör det möjligt att vinkla strålen finns där också en förträngning likadant i tvättstället, det skall sparas de ser på bolaget som äger husen som bra, det sparar pengar för dem. Lite civil olydnad borde vara på sin plats, men upptäcker de det blir ni skyldiga stora belopp.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239278 av Geta
Svar från Geta i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"
Just nu är det rått i lägenheten. Jag fryser.

Nyss läste jag att man behöver preppa skosnören.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1239280 av Nissegossen

Richard skrev:

Nissegossen skrev: Framförallt om du räknar dig som civil och Sverige överfalls av främmande makt är det snabbaste sättet för dig som civil att bära på något som ser ut som ett vapen, du hinner varken säga bu eller bäh om ditt luftgevär du är redan död. Så snabbaste sättet att dö som civil är att bära på något som ser ut som ett vapen.

Hålspetsammunitionen går att preparera med t.ex. curare...



Förövrigt så fort en militär ser ditt vapen, även om det är ett luftgevär, han reflekterar inte, han skjuter
Den minsta kalibern är hålspets 22. long passar inte ditt luftgevär. I fråga om luftgevär, stoppa en kula av is i vapnet kulan preparerar du med gift om du har en blykärna så kan den tränga igenom huden och den träffade kan då få giftet i sig. Ett dubbelpipigt luftgevär två hål intill varandra ger uppfattningen, ett ormbett

För inte smälta använd vapnet som också legat i frysen, iskallt mord

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Nissegossen.