Byggde ett "prepper-skåp"

Mer
4 år 1 månad sedan #1239138 av Richard
Svar från Richard i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"
Bl.a. Överlevnadshandboken av John Wiseman, sen utbildningsboken vid jägarexamen.

Sen har jag massa militära publikationer som e-böcker.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1239145 av Nissegossen
John Wiseman är den jag varnar för, redskapen gör dem men använd inte hans teknik för att se om en växt är giftig i Sverige, då är du död.'

Armens överlevnadshandbok behandlar också mycket om psykologi som du som överlevare bör känna till då du mår just då och hur du skall tänka just då. Framförallt om du räknar dig som civil och Sverige överfalls av främmande makt är det snabbaste sättet för dig som civil att bära på något som ser ut som ett vapen, du hinner varken säga bu eller bäh om ditt luftgevär du är redan död. Så snabbaste sättet att dö som civil är att bära på något som ser ut som ett vapen.

Har nu tröttnat på att skriva om en text jag hade gärna förmedlat den, men tekniken är inte meddelsam så det blir intet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239147 av Nissegossen
Det enklaste och allra billigaste överlevnads tipset är, köp en bok om ätliga växter i Sverige, kolla upp i naturen hur vinterståndaren ser ut, då känner du igen växten på vintern då det är som mest näring i roten, fruset? Gör upp eld över så gjorde indianerna för att överleva vintern. Alla rötter skall kokas dock en växt nämner jag för att alla känner till maskrosen hela växten är ätlig och roten går att äta rå. För kolhydraterna räcker det med 50 st per dag för att överleva.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1239148 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"
Jag fick lära mig att släpper fienden napalm ska man springa till höger el vänster, inte rakt fram.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239149 av Nissegossen
Jordnötter bara för ren överlevnad inget arbete räcker en handfull 20 st jordnötter per dag för ren överlevnad. Överhuvudtaget nötter är fullvärdig kost. Vitt ris går inte att överleva på medan råris med skalen kvar går att överleva enbart på. Svenska sjömän har dött in på 1900-talet pga att de inte kände till vad råriset hade de kunde överlevt på ty det var brist på vitaminer och mineraler i vitt ris. Hade de istället ätit råris hade de överlevt, de dog i bristsjukdomen Beriberi upptäckaren fick Nobelpriset i medicin 1929.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1239185 av Cider
Svar från Cider i ämnet Byggde ett "prepper-skåp"
Om man är sjuk och svag orkar man inte göra i ordning mat. Förhoppningsvis öppna en konserv, hälla i sig lite soppa.