Vilken epok vill du leva i?

Mer
3 år 9 månader sedan #1266490 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vilken epok vill du leva i?
Som wasp, 70-talet innan allt blev till aska. Det svängde rejält om 70-talet. Möjligen att jag inte skulle leva om min period precis som det var utan skulle förmodligen hitta på annat. Möjligheterna var oräkneliga.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1266492 av Nissegossen

Fantasio skrev: Jag väljer inte en epok bara för att få chansen att träffa en kändis. Vad ska man göra resten av livet då? 1800-talet hade passat mig bra.


i mitten av 1800-talet var det svält i landet, vissa orter var det hungersnöd, i andra mat som aldrig förr, mat som inom landet som räckte till, det som fattades var logistiken de kunde inte fördela i landet de hade inga tillräckligt snabba transportmedel

Sedan var det stor utvandring till USA och där inbördeskrig de som vandra ur landet var en välsignelse för de som utvandrade men även Sverige fick det lättare då färre konkurrerade om maten och Sverige var fattigt då. När järnvägen byggdes var många som var rallare du kan se filmer med vev kamera på Youtube hur de slet, men det måste ha varit just den stunden, din mage hade försvunnit Fantasio, du hade inte heller fått den maten du äter i dag, det var fattigt och för att överleva fick man slita Min farfarsfar dog i USA och min far och och mor flög dit 1960-eller 61innan resan visade mig min mor en tiotusen sedel, de gjordes till varje sedel, faktiskt när man beställt den fick man den alldeles ny

Nej Fantasio, du vill inte leva den epoken och uppleva den tiden. För inte längesedan dog man 50 år gammal mor min grät när jag hade fötts för jag får inte se honom växa upp. Hon dog det året hon skulle bli 92 år gammal

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266499 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vilken epok vill du leva i?
Episod V sägs vara bäst.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 9 månader sedan #1266501 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vilken epok vill du leva i?
Vi skulle inte få leva som vi gör idag på den tiden. Admin1 brukar påstå att vi lever som överklassen förr med arbetsfri inkomst.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1266535 av Fantasio
Förr om åren hade man inte tiden eller lyxen att sitta och fundera på sitt mående. Man hade fullt upp att skapa sig en dräglig tillvaro och många är de som haft det fullt upp att bara överleva. Livet ska inte vara en resa mot döden utan svårigheter och hårt arbete. Det är karaktärsdanande att stöta på svårigheter och överkomma dem.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266550 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vilken epok vill du leva i?
Har redan skrivit 1970-talet. På den tiden slapp jag lögnhalsar i alla fall!!