Köpa tobaksblad och kvarn för billigare cigaretter, erfarenhet av detta?

Mer
3 år 8 månader sedan #1276683 av Admin1
Misslyckades du med malningen någon gång och såg resultatet ut som den rulltobak, som finns att köpa?
Mer
3 år 8 månader sedan #1276711 av memphis
Det är fullt med pinnar i tobaken som inte går att klippa eller röka.
Mer
3 år 8 månader sedan #1276753 av Stoneage
Rekommenderar gärna andra rökare som vill minska sina utgifter för cigaretter och enligt mig minska tobakens skadlighet
genom att minimera (eliminera?) tillsatser av diverse anledningar. Tillsammans med organiska cigarettpapper anser jag med min
kunskap mig ha uppnått detta, helnöjd, rekommenderas till andra rökare om nödvändigt röka.

"Pinnar" i rulltobaken finns även lite i rulltobak man köper, i.a.f har jag haft det i John Silver Grey/Original, plockas enkelt bort.
När man kört tobaksbladen i tobakskvarnen (strimlat), kanske behövs mer än en gång på grund av kvarnens beskaffenhet?,
har man ju en rejäl hög med rulltobak som har lite små "pinnar" som kan vara irriterande när man skall rulla en cigarett.
Hemmagjord arbetsterapi väl värt besväret tycker jag...:-)

Har precis invigt min "hemmagjorda" rulltobak, rökt första cigaretten. Mycket nöjd, styrkan i cigaretten var ungefär som
John Silver Original rulltobak, dock har denna en konstig bismak som jag nu slipper. Troligen kommer jag vilja köra den
strimlade tobaken en gång till igenom tobakskvarnen för att få den finare, mer lätthanterlig.
Mer
3 år 8 månader sedan #1276806 av Nissegossen

Admin1 skrev: Misslyckades du med malningen någon gång och såg resultatet ut som den rulltobak, som finns att köpa?


Nej tyvärr, tobak att rulla som man köper i affären har långa trådar, när man skär i kvarn är det mest i smulor, men det går ju att rulla, men färdiga att rulla går det ju att rulla.Det måste ha något fukt, torr tobak är inte bra, man avpassar mängden fukt, man märker ju om det går, enkelt att fukta något då det vid torr tobak har en tendens att man tappar tobaken i de att likna hylsor och tobaken rinner ur de färdiga cigarretter man gör. Torr tobak är att likna köpt tobak i paket också där rinner tobaken ur till slut om man håller det lodrätt när det är torrt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1277011 av Admin1
Så egentligen skall man ha rulltobak i änderna och den malda i mitten när man rullar cigaretter.
Mer
3 år 8 månader sedan #1277014 av IngeF
Er det ikke enklest med pipe om man vil røyke?