Köpa tobaksblad och kvarn för billigare cigaretter, erfarenhet av detta?

Mer
3 år 7 månader sedan #1277991 av IngeF
Mer
3 år 7 månader sedan #1282792 av Stoneage
Snart dags beställa ett kilo nya tobaksblad, har gett bort lite till andra därav "redan" dags.
Helt klart nöjd i.a.f. Det blir bra och billiga cigaretter och tillsatserna minimeras eller elimineras.

Denna gång skall jag dock handla på ett annat ställe (minns ej namnet) som var billigare med både bladen
och frakten än tobaksblad.se. Sist jag skulle köpa hadde dom slutsålt därav det dyrare stället, tobaksblad.se.
Mer
3 år 7 månader sedan #1282909 av Nissegossen
Prova på nätet men samma firma som jag handlat hos länge är billigare i sina butiker än på nätet jag slipper frakten en hundralapp firman heter Nettotobak och skatten är lägre än med köpta cigarretter på råtobak varför man kommer ned ordentligt i pris. Klarade både snus och röktobak på 800-900kr/mån. ett köp per månad nu ung 1 gång eller två gånger per 2 veckor

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1283036 av Stoneage

Nissegossen skrev: Prova på nätet men samma firma som jag handlat hos länge är billigare i sina butiker än på nätet jag slipper frakten en hundralapp firman heter Nettotobak och skatten är lägre än med köpta cigarretter på råtobak varför man kommer ned ordentligt i pris. Klarade både snus och röktobak på 800-900kr/mån. ett köp per månad nu ung 1 gång eller två gånger per 2 veckor


Tillverkar du din egen snus Nissegossen eller köper du färdig lös/portion?.
Mer
3 år 7 månader sedan #1283038 av zoegas
Köp rejält. Det är snart historia med skattefri tobak.

Hur gick det med din kaffekvarn?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1283042 av Stoneage

zoegas skrev: Köp rejält. Det är snart historia med skattefri tobak.

Hur gick det med din kaffekvarn?

Misstänker den inte kan mala fint nog...
Fick en kaffekokare häromdagen och tillsammans med den vart det färdigmalt kaffe som jag just nu förbrukar.

Har inte bestämt mig hur göra, ny kvarn, köpa nymalet, gillar handarbetet som det är mala själv. Doftar gott också.
Behövs det en ny kvarn lär jag inte köpa en på distans i.a.f.

Jag tror att om dom lägger hög skatt på tobaksblad kommer det finnas billig som är smugglad (på gott och ont).
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.