Köpa tobaksblad och kvarn för billigare cigaretter, erfarenhet av detta?

Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1277016 av Nissegossen

Admin1 skrev: Så egentligen skall man ha rulltobak i änderna och den malda i mitten när man rullar cigaretter.


Nej, men vill du köpa i paket liknande piptobak och är nöjd med den tobaken är det inte optimalt att ha det i de cigarretter man vill ha, det
kostar det mera men jag förordar att om man köper råtobak blir det bättre att man gör på råtobak alltihop, och även där rinner det ur hylsorna när det blir torrt. Det man gör står sig, till annars det blir torrt. Torr tobak oavsett vilket rinner ut när det blir torrt. Man röker ju kontinuerligt så där är ingen skillnad

Luddigt formulerat jag vet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1277584 av Stoneage

IngeF skrev: Er det ikke enklest med pipe om man vil røyke?


Jag har valt röka egenrullade cigaretter istället för pipa, delvis för "pysslandet".
Som Nissegossen skrivit i tråden, lite jämförbart med (oftast) kvinnors stickning,
lite terapeutiskt. Gissar (men är ej säker) det är mindre "jobb" om man väljer röka med pipa.
Mer
3 år 8 månader sedan #1277588 av Nissegossen
Ha pipa i reserv, tillsammans med utrangerad tobak, som är odugliga att pga för tjocka tobak blad lägg tobak och pipa i en plastpåse, med tobak som passar för pipa är mitt råd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1277795 av IngeF
Så slipper man tjærepapiret, og det er en stor bonus.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277831 av Stoneage
Skall nog köpa en pipa. Jag gillar vad du skrev Nissegossen, att du tog till vara på all tobak och hade inget spill.
Mittstammen på varje tobaksblad har jag dock valt som spill. "Pinnar" och det som "faller ur" när jag rullar en
cigarett vill jag spara i en påse tillsammans med en pipa. På detta sätt tas allt utom mittstammen tillvara,
positivt enligt mig. När rulltobaken är slut, kan man röka spillet i pipa medans nya tobaksblad beställs.

Och, som IngeF skriver, man slipper röka pappret självt.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277847 av IngeF
Har kjøpt to piper, men kommer neppe til å bruke dem.