Kriminaltråden

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1292800 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kriminaltråden
Ja ditt förhållande till media har alltid varit ett komplext ämne. Svårt för mig att förstå det Jocke. Jag har visserligen också erfarit att media försöker spela mig spratt och driva mig till vansinne, när jag är paranoid, men ditt förhållande till media förstår jag inte fullt ut.

Geta skrev: `Det är en konstig politik i Sverige att man ska tycka synd om brottslingar men inte brottsoffer.
Både Madsen och Breivik hade planerat sina mord. Det var inga ögonblicksverk.

Tycker som du Geta. Perspektivet i en rättsstat måste vara, vad offret råkat ut för i första, hand.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1292802 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Kriminaltråden
Om jag enkelt förklarar media, så är det ett folkligt media jag pratar om, som både är beroende av journalister och folkets åsikter. Folket påverkar journalister som bara gör sitt jobb, och försöker spegla folkets vilja. Jag är inte rädd för journalisterna i sig, utan det jag är är främst rädd för är de outbildade folkets gehör och åsikter i frågan. Det kan låta kontroversiellt, men jag förstår att de grava brottslingarna hänger vid journalister som ett slags psykopatiskt manér påpekar att dem har rätt. Nä, inte rätt, men ngt däråt ligger mina tankar.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan #1292803 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kriminaltråden
Jocke,

Du talar som Hillary Clinton om "deplorables". Det var på så sätt som hon förlorade valet till Trump. Vanligt folk kände sig träffade av eliten.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292804 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Kriminaltråden
När en människa begår ett mord är den ofta psykotisk, eller annars psykopat. Det skiljer sig från varandra. Den psykotiske kan känna ångerkänslor men det gör sällan en psykopat. Se filmen Zodiac, No Country For Old Men eller Saw filmerna så förstår ni vad psykopati innebär.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292805 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kriminaltråden
Nu har ju delvis traditionella media förlorat mycket av sin oinskränkta makt i och med att sociala medier finns. På både gott och ont. På sociala medier finns personer och organisationer som verkligen hetsar fram en dålig negativ energi som även jag kan bli skrämd utav. Jag tänker på högerextremism till exempel.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292806 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kriminaltråden
Lag och ordning står högst på listan, när man har undersökt vad folk tycker just nu.