Kriminaltråden

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1292807 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Kriminaltråden

Geta skrev: Jocke,

Du talar som Hillary Clinton om "deplorables". Det var på så sätt som hon förlorade valet till Trump. Vanligt folk kände sig träffade av eliten.

Jo, men det är hela skalan av människor inom dessa hierarkier som kännetecknar topp och botten, jag har alltid i det normala livet försökt prata på ett sätt så de flesta kan förstå! Men nu det svåra, outbildade känner sig kränkta av de som pratar på en nivå högre än vad de förstår. Men jag har varit med om pedofiler på ett medialt plan, som har utnyttjat sin makt över barn, nej, detta blir obegripligt, utan jag måste då hänvisa till alla människor som rör sig inom det mediala hållet.

Tyvärr kan man inte straffa alla pedofiler som rör sig inom medias försorg! Alla tycks ska få ha makt att påverka.


Vars är världen på väg?
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1292812 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kriminaltråden
Jo jag har svårt för kallblodiga mord som tex sadism eller seriemördare. Men jag tror ingen födds så.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292813 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kriminaltråden
En intelligent person ska kunna förklara på ett enkelt sätt, så att även lågutbildade förstår.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1292814 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kriminaltråden
Det har kommit en ny seriemördare här i Sverige. Såg jag på efterlyst. Men polisen skyller på kriminella. Helt sinnessjukt. Ja allting är kriminellas fel. Tror knappast det.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292815 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kriminaltråden
Exakt så. Man ska anpassa sitt språk efter publiken, kunna röra sig på flera nivåer än ens egen. Det gjorde alltid Buddha, och gör alltid och Dalai Lama.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292816 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kriminaltråden
En lågutbildad person behöver inte vara ointelligent. Hen kan ha sunt förnuft.