Hitler

  • Theo1
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #60979 av Theo1
Svar från Theo1 i ämnet Hitler
Jag har läst och förstått det ni alla skrivet, ni har rätt i mycket och månget. För att inte väcka ont blod lägger jag mig här.

Ni är faktiskt respektvärda, intellektuella människor ni alla som tycker och tänker till här.

Vad jag trodde-tänkte, etc, etc,-var bara att den psykiatriska diagnos som vore mest och bäst tillämpbar på Hitler var Aspergers Syndrom med psykopatiska drag.


mvh/Theo
Mer
17 år 4 månader sedan #60985 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Hitler

Alter skrev: Sedan kan jag inte hjälpa att tänka på citatet att segrarna skriver historien och vem vet hur vi skulle ha sett på adolf om det utvecklade sig lite annorlunda.


Har du hört talas om T4 och Euphtanasiprogrammet? T4 var en adress i Berlin där bland andra psykiskt sjuka gasades till döds - före kriget. "Vi" som skriver här hade nog inte fått se Adolf Hitler alls om nu inte dom som nu segrade segrat och sålunda skrivit historien.
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 4 månader sedan #61006 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hitler
dom säger att han hade narcissistisk personlighetsstörning

Vars är världen på väg?
  • tjolahopp
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #61012 av tjolahopp
Svar från tjolahopp i ämnet hitler..
Efter att ha slagit upp vad aspbergers är så kan jag dra slutsatsen att Hitler verkligen inte hade Aspbergers. Aspbergare brukar ofta vara socialt inkompetenta, ha problem med motoriken, tala monotont utan inlevelse.

Hitler var tvärtom en mkt bra talare som fick med sig hela tyska folket. Han hade ett starkt kroppsspråk, gestakiluerade vilt med armarna i sina tal, hade känslomässiga tal med ideliga utbrott.
Vad jag har förstått så klarar inte aspbergare av att vara med för mycket folk i längre stunder. Hitler höll långa tal för väldigt många folk, och var diktator. Han var alltså tvungen att ideligen konversera med folk.

Dessutom tror jag det är en viktig egenskap för en person att kunna läsa av människor och situationer för kunna komma upp i en så hög maktposition som Hitler gjorde. För att bli ledare i en flock måste man behärska det sociala samspelet för att få med sig folk på sin sida. Detta tror jag inte en aspbergare kan klara av.

Fixeringen vid just judarna beror förmodligen på att Hitler var en rasist. Judarna var den största utomeuropeiska folkgruppen i europa på den tiden. Det fanns inga araber,negrer, indier, kineser mfl i europa under den här tiden. På så vis riktades rasismen exceptionellt mot judarna. Hitler gasade inte bara judar, även zigenare gasades. Judar och ziggisar är folkgrupper som länge har hatats och förföljts i alla tider. Hitler anslöt sig helt enkelt till skaran hatare.

Hitler var bara en man med mkt hat, vilket kan ha berott på en dålig barndom. Vem vet?
Mer
17 år 3 månader sedan #61030 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hitler

Alter skrev: ja att han höjde rösten var inget märkvärdigt, tyskland låg ju ändå ikrig, dessutom så talar mga politker på kontinenten på detta sätt. han hade sydländskt temprament.
dessutom var han en stor konstnär vilket syns i hans tal.
Sedan kan jag inte hjälpa att tänka på citatet att segrarna skriver historien och vem vet hur vi skulle ha sett på adolf om det utvecklade sig lite annorlunda.

Hitler var en ganska medioker konstnär. Hans målningar är inga höjdare.
Det är underligt att han kunde manipulera folk på det viset.
Så särskilt tilltalande tycker jag inte att han är, när han håller tal i gamla dokumentärfilmer.
Han skrek mest rakt ut, liksom man gör i en del religiösa sekter.
  • Kramer
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #61031 av Kramer
Svar från Kramer i ämnet Hitler
Ja, som Livets Ord...Du är fin, Geta! :!: