Hitler

Mer
17 år 3 månader sedan #61041 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet Hitler
narcissistisk är väll det forskarna säger att dom tror att han var,jag menar titta bara på hans tal i hur han gestikulerar sej,vilken grandios självbild han hadde.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 3 månader sedan #61046 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hitler
Narcisistiskt är inte lika med som att vara exhibiotinist. Hitler trivdes med uppmärksamheten! Hans auktoritära livstil var vanligt kring det bondesamhälle han försökte bygga upp. Den duktiga frun med typ tio barn. Det fanns faktiskt medaljer för husmödrar!

Titta bara på Hamsun, vilken idyll han förespråkade där flit skulle vara välgörande för den allmänna moralen. En fantastiskt författare, men tyvärr lite romantiskt och naiv,

Hitler träffade rätt strängar när han förespråkade den rena bayerska idyllen. Och han var definitivt en ond människa! Narcisister är inte medvetna om vilken fokus människor är inställda på. Visst kan narcisister väcka folks uppmärksamhet, men det rinner snabbt ut i sanden, när folk upptäcker egenintresset.

Varför Hitler finns kvar i folks medvetande är för mig ett mysterium! Han borde vara förpassad till glömskans dolda arkiv! Jag tycker de allierade gjorde ett misstag som lade historiebeskrivningen på Hitlers skuld.

Det är fler som vet vem Hitler var än vem Roosevelt var! Stalin med sin ondska är också med i "spännande-mappen". Är det inte bättre att tysta ner dessa avskyvärda brott, än att påminnas om vilken ondska som har stått på ett par ben!

Varför valde Hitler att dö med Eva Braun? Och varför litade han på att kropparna skulle brännas, istället för att överlämnas till Ryssarna? Myten, är att han dog i Sydamerika. Det fanns en hemlig gestapo-kartell som smugglade ut kända krigsförbrytare. Men jag tror Hitle var så pass klok, att han självmant valde att bli odödlig!

Så sanningen är den att det finns många sanningar kring Hitler, alttför många kan tyckas?

Vars är världen på väg?