Mening med livet

Mer
17 år 1 dag sedan #74717 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mening med livet

Projek skrev: Nu har jag fått jobb o nu är det bara en tjej som saknas. Jag är för gammal för att skaffa barn o sen tänker jag på arvet också. Det måste finnas någon annan mening med livet.


Vad har du för tankar om arvet, Projek?

Jag tänker aldrig på livets mening utan jag tänker på att jag fått ett liv och försöker få det bästa ur det, så gott som det nu går. Du kanske känner dig bättre Projek, när du jobbat ett tag och lärt känna folket på jobbet bättre.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 1 dag sedan #74726 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Mening med livet
Jag har bara en undran? Är meningen med livet att avge giftiga kommentarer? Var finns snällheten? Riktigt jävliga dagar, så ser man inte snällheten! Då kanske det är lätt att bli bitter?

Men jag vägrar nedlåta mig till det, så livet skyndar på väldigt långsamt!
Jag tror jag har upptäckt svagheten hos mänskligheten, men den ena svagheten efter den andra täpps igen blixtsnabbt så fort den blottas.

Så meningen med livet är nog att inte tänka så förbannat mycket tror jag?

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 1 dag sedan #74733 av tomhet
Svar från tomhet i ämnet Mening med livet
Tror inte det finns en universiell mening med livet.

Man ger det en mening. Kärlek, hobbys, religion eller vad det nu kan vara. Något som gör det värt att stiga upp på morgonen och kämpa vidare.
Mer
17 år 15 timmar sedan #74782 av Syntium
Svar från Syntium i ämnet Mening med livet
En på Qruiser bad mig lägga in detta i diskussionen då han inte var medlem här. Men jag tyckte det var ett bra citat =)

The adventure of life is to LEARN
The goal of life is to GROW
The nature of life is to CHANGE
The challenge of life is to OVERCOME
The essence of life is to CARE
The secret of life is to DARE
The beauty of life is to GIVE
The joy of life is to LOVE


The meaning of life is to experience it
Mer
16 år 11 månader sedan #75029 av Projek
Svar från Projek i ämnet Mening med livet
Admin, alla vi syskon har psykiska problem så jag vill inte föra det vidare. Tror så här att om man har anlag för att få psykoser så får man det om man utsätts hårt.

Det verkar som jag och mina syskon har svårt för sex med andra, det är det som är det värsta för mig och det vill jag inte föra vidare. Det kanske har andra orsaker men man vet inte.

Det går halvbra på nya jobbet.

Projek
Mer
16 år 11 månader sedan #75063 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mening med livet
Ärftligenheten är egentligen inte så stor vid schizofreni. Om båda föräldrarna har schizofreni, så är barnets risk 50 %. Om bara en av föräldrarna har schizofreni, så är risken bara 13 %.