är du troende?

Mer
3 år 3 månader sedan #1313735 av memphis
Svar från memphis i ämnet är du troende?
Jag anser att det finns ett Guds bevis och det är att livet som sådant är så vackert. Så symmetriskt och så vackert. Är allt som är levande.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313741 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet är du troende?
Om man läser Mark 3 21 vers och förövrigt läst Nya Testamentet förstår man att Jesus blev prövad på exakt samma sätt som oss sjuka man kan inte undgå att han upplevde en början till psykotisk upplevelse men att han är den ende att klara sig från att vara sjuk. läs Mark 3 20 ned till kapitlets slut det förklarar vad jag menar www.bibeln.se/visa?q=mrk.3@b2k

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1315706 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet är du troende?
Ja.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324977 av Quinn
Svar från Quinn i ämnet är du troende?
Nja. Att tro har för mig betydelsen att söka en erfarenhet "bortom" eller under tankar och begrepp. För att hjälpa oss närma oss den erfarenheten har religion uppfunnits. Syftet är att tysta det inre bruset av tankar känslor så att den här erfarenheten kan manifesteras. Bön, mantra, meditation logiska resonemang osv är medel att använda för att nå den helt igenom icke-logiska (eftersom den inte har med begrepp att göra) erfarenheten. Fast "nå" "söka" är egentligen fel ord eftersom den inte finns någon annanstans. Erfarenheten kallas ibland Gud, ibland tao, ibland shunyata osv.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324978 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet är du troende?
Jag är kristen, Svenska kyrkan!
Mer
3 år 2 månader sedan #1324979 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet är du troende?
Välkommen till viskase

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum