är du troende?

Mer
3 år 2 månader sedan #1325019 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet är du troende?
Jag är troende oavsett hur jag väljer att benämna den högre makten. Det är lätt att förstå Gud om man betraktar denne som en gestalt, men så enkelt är det ju inte. Gud finns i allt, är man uppmärksam så kan man se hur mönster flätas ihop på samma sätt även uppe bland stjärnorna. Dessutom har Gud varit med mig i livet, närvarande och stark och det har skapat en känsla av beskydd av mig.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1325040 av Hope
Svar från Hope i ämnet är du troende?
Svenska kyrkan är jättebra! Det finns många eldsjälar där. Besöker kyrkan ibland och tar en kaffe och smörgås. Det är svårt att tro kristendomen är den religion som har dödat flest människor igenom tiderna av alla religioner. Därför många tycker inte om svenska kyrkan och folk kallar sig ateister. Dom vet inte ens vad ateismen är för nåt. Det är jättesynd. Eftersom ateismen fått sånt stort genomslag där religiösa och troende förtrycks och förföljs och hånas.

Nej jag är inte troende utan agnostiker.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Hope.
Mer
3 år 2 månader sedan #1325057 av memphis
Svar från memphis i ämnet är du troende?
Jag är som de flesta, säkert vet vid det här laget inne på buddhismen. Kan inte säga att jag följer renlevnadsreglerna perfekt. Jag använder till exempel rusdrycker och ljuger säkert också ibland även om jag inte ljuger vanemässigt. I övrigt följer jag reglerna. Jag livnär mig till exempel inte på ett sätt som skadar andra levande varelser.
Mer
3 år 2 månader sedan #1325081 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet är du troende?
är inte det minsta troende, har alltid varit atheist.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1325092 av IM
Svar från IM i ämnet är du troende?
Ja den är mer lättuggad Geta. Beskriver kortfattat o enkelt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1325123 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet är du troende?
Jag har en tro, den kan ingen ta ifrån mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum