Vän till Jesus

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #103231 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vän till Jesus
Jag tror att bibeln är sann och utgår från den.
Mer
16 år 4 månader sedan #103232 av Saari
Svar från Saari i ämnet Vän till Jesus

Fridsfurste skrev: Om du har rätt saari, så måste du gå ut och predika ditt budskap. Med risken att bli en falsk profet.

Jag vet att du ljuger för att slippa tro.


Du är oförskämd och elak, vem ger dig den rätten!? SKÄMS.

Jag vet bara vad jag läst om, vad jag hört saker berättas och vad jag känner i mitt hjärta.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #103233 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vän till Jesus
Som sagt: Jag tror att bibeln är sann och jag utgår från den. Jag har funnit hållbara bevis för att den är sann i mitt liv.
Mer
16 år 4 månader sedan #103234 av Saari
Svar från Saari i ämnet Vän till Jesus
Det gör jag också.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #103236 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vän till Jesus
Då ljög du, för det står ingenting i bibeln att judas blev räddad. Tvärtom. Där står det att han tog sitt liv och blev ersatt. Där står också: Ve den som förråder människosonen, för honom vore det bättre om han aldrig blivit född.
Mer
16 år 4 månader sedan #103248 av Saari
Svar från Saari i ämnet Vän till Jesus
Du ser ju inte sammanhanget i det du läser. Det må inte stå någonting, men det är många som tolkar det så. Jag är en av dem, och ser det inte som en omöjlighet eftersom Gud förutbestämt att han skulle förråda Jesus för att han skulle kunna dö för våra synder och därmet ge oss syndernas förlåtelse om vi ville ha den.

Vi kan ju argumentera om detta i evigheter, men jag tror att vi helt enkelt får acceptera att vi tror olika. Du måste respektera andras tro likväl som de måste respektera din.

TRO VAD DU VILL.