Gosemoffa

Mer
15 år 5 månader sedan #165685 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gosemoffa

Tonic skrev: Jocke eftersom vi inte kan "se" dig, liksom finns du då?!!? För du är väl Viskas tomte nu?? :D


Har jag tappat luvan eller? :lol:

Repris på Nissens Julsaga!
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=...topic.php?f=1&t=9817 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #165716 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Gosemoffa
Jag är ju som vanligt kärringen mot strömmen. Berättade lite om min Guds-tro i ett föga läst inlägg... :lol:

Jag anser mig tillhöra gnostikerna - dvs. de som tror att vi är fangar i denna värld, som inte är skapad av en god gud. Världen är ond, full av lidande, och därför kan inte den som skapade den vara god. Den riktige/riktiga guden är en kraft som finns i en annan sfär dit vi maste komma tillbaka.

För att komma tillbaka dit maste vi lära oss leva rätt - annars reinkarneras vi hit.

Lite buddistiska drag ocksa, tror jag.
Mer
15 år 5 månader sedan #165722 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gosemoffa
Jag läste ett ordspråk igår.
"Man får vara glad att man har blivit en gammal
kärring när man kunde ha blivit en kackerlacka."
Jag tror inte att det kommer från Kafka.
Mer
15 år 5 månader sedan #165724 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Gosemoffa
Fragan är om inte kackerlackan har det mer bekymmersfritt... :rolleyes:
Mer
15 år 5 månader sedan #165727 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Gosemoffa
Om man ser pa det ur karma-synpunkt: har man gatt framat eller bakot om man blir en kackerlacka i nästa liv? Vem kan bedöma?
Mer
15 år 5 månader sedan #165736 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gosemoffa

Libellule skrev: Om man ser pa det ur karma-synpunkt: har man gatt framat eller bakot om man blir en kackerlacka i nästa liv? Vem kan bedöma?


Konfutse
da.wikipedia.org/wiki/Konfutse

"Om du ser en fjäril, hur vet du då att det är en fjäril och du inte är fjärilen och fjärilen är du?"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum