Gosemoffa

Mer
15 år 4 månader sedan #165617 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Gosemoffa
Exakt, håller med: -Varför inte använda sitt konto istället för att svara som gäst!? ;) :lol: 8O
Mer
15 år 4 månader sedan #165619 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Gosemoffa
"Varför inte nöja sig med det som finns???"

Hmm..."finns", flum,flum... ujj.

-Religionen kom väl före vetenskapen!??
-Kom ägget före hönan, eller tvärtom?
-Anser du att allt du ser är det enda som finns?? Då måste jag fråga om du kanske besitter förmågan att se luften..!?

Så besvärlig jag blev nu då... ;) :P
  • Besökare
  • Besökare
15 år 4 månader sedan #165621 av
Svar från i ämnet Gosemoffa
Man behöver inte se saker för att veta de finns.
Mer
15 år 4 månader sedan #165623 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Gosemoffa
Nu är du ute och cyklar eller... mer åker pulka. Lite "säga emot sig själv". Men det är godtagbart eftersom du bara är "gäst". ;)
"Dåligt samvete" är ett bra exempel på saker man inte ser men som ändå finns. Är det vetenskap eller känslor?? Eller kanske t om psykos som vissa kanske skulle vilja påstå.
Den meningen var inte postad till någon särskild, ..liksom.. ;) :P
Mer
15 år 4 månader sedan #165641 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Gosemoffa
Hej,
tack för alla inlägg, det satte verkligen igång en debatt. Men jag känner starkt att det är hela tiden vi som ska tro på gud. Men vem tror på mänskligheten. Tror verkligen gud på oss. Mycket känns så förbenat enkelriktat, om du bara tror på gud blir allt bra. Fine, men finns det nån som tror på mig då.

Jag har min tro och har inga problem med att vara både humanist och vetenskapligt intresserad av hur saker fungerar. Jag ser ingen motsatsförhållande i det.

För mig är promenad i en skog en upplevelse av gud. Ett träd som står där bara. Det bara står där. Ingen har sagt åt det att stå där och vara ett träd. Ändå så står det bara där och är ett träd. Stammen, grenarna och löven. Mycket gudomlig kraft där, ändå inte övernaturligt!
Mer
15 år 4 månader sedan #165646 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Gosemoffa
Precis, håller med där..
Jag tror gud finns "i oss" alla!! Bara man öppnar ögonen för saker som finns runt om oss. Även sitt hjärta och sina sinnen.
Man behöver inte välja att vara ateist, troende, med i någon extrem sekt eller liknande. Man kan faktiskt bara vara och vara läraktig. Nyfiken och öppna sitt hjärta för annorlunda tänk. Inte stänga ut olika möljigheter. Tror personligen de människor känner mer lycka helt enkelt!! :D
Jag är en av de som inte vill få tunnelseende och inte bli enkelspårig i allt detta "okända" som vi kan kalla gud eller någon större makt.
Jag gillade din tråd Potte-Boa Jösse!!