Vad är syndfrihet

Mer
14 år 5 månader sedan #258863 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vad är syndfrihet
En sak som är rätt cool dock är apocalypse of Peter. Detta blev av någon anledning inte medtaget i bibeln ...

"If those in heaven look down and see hell, the evil ones suffering there and ask God for universel redemption, to take everyone out of hell they would get it."

Peter talks with Jesus about hell, why are there so many people down there, he can't accept it. A merciful forgiving God and all those people in hell.

Jesus says: "Well, it's like a secret, I'll tell you the answer but you can't tell anyone. They will all get out, but don't tell anyone because they will commit more sins."

[youtube]
[/youtube]

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 5 månader sedan #258864 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vad är syndfrihet

Isa-Alise skrev: Men man har en inre vägledning, det är samvetet, eller den lilla låga av gudomligt ljus som finns inom varje människa... genom den känner man om man gör rätt eller fel mot en annan människa... lita till ditt hjärta, känn in det, så ska du se att det mesta du gör blir gott...

:hjärta


Jag tror helt på att lita på sitt hjärta, fyll ditt hjärta med kärlek och det kommer översvämma allt du gör ...

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 5 månader sedan #258865 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vad är syndfrihet
Jag tror att Herren Gud har en så stor kärlek till sin skapelse att han räddar varje människa... om inte annat kommer vi att ångra våra missgärningar då vi en gång träffar Gud... och då tror jag att han förlåter oss... och ger oss möjlighet att leva vidare i hans närhet... det är min personliga tro, som jag fått efter många resor i världen och träffar med kristna, judar, muslimer, buddhister, hinduer, ateister och sökare... och efter många års bönegemenskap med Gud... han älskar oss alla så mycket att det övergår vårt förstånd...
Mer
14 år 5 månader sedan #258866 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vad är syndfrihet
IFO__

Jag har full respekt för dina åsikter. Jag anser att den här sajten har blivit överreligiös. Bibeln är intressant som moraliskt rättesnöre men jag är rädd för att det i grund och botten är ett mänskligt påfund.
Mer
14 år 5 månader sedan #258868 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vad är syndfrihet
allafall,

Är du religiös eller är du ateist?
Mer
14 år 5 månader sedan #258872 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är syndfrihet
Guds clowner

Guds clowner blunda på ena ögat och ljuger sant.
Och deras skratt fladdrar som eldslågor
i kolmörkret.
Då knäpper de hastigt fingerfärdiga
- jämte dessa de tungsint översejgivnevaggande
vanliga feta fingerfärdiga, sina små händer
och ber till Gud.
Men Gud han skrattade också.
Hvis han har humor.


Nils Ferlin