Här ber vi

Mer
13 år 8 månader sedan #325435 av saara
Svar från saara i ämnet Här ber vi
Jesus välsigna Lovisa_den_5 idag. Ge henne pengar till mat om hon faktiskt inte har det. Du vet hur det är med henne. Tag hand om henne och visa henne omsorg och kärlek. Jag ber i Jesu namn. Amen.Tack för att Du hör min bön.
Mer
13 år 8 månader sedan #325437 av saara
Svar från saara i ämnet Här ber vi
Får jag gråta hos dej Jesus. Ja, jag vet att jag får. Jag vill gråta och be och söka dej och din hjälp ända tills du svarar mej. Hjälp mej att inte ge upp i striden utan kämpa färdigt så att jag får se bönesvaret. Kom med hjälpen Jesus. Kom snart, kom fort. Lär mej att kämpa i bönen. Du vet att jag har glömt hur man gör. Du vet hur dåligt mitt böneliv har varit i många år, att jag har stampat på stället eller stagnerat, men jag vill att det skall bli ett slut på det. Jag ber i Jesu namn. Hjälp mej att märka bönesvaret så att det inte går mej förbi. Tack för att du hör min bön.
Mer
13 år 7 månader sedan #335995 av saara
Svar från saara i ämnet Här ber vi
Jesus hjälp mig att orka med denna dag. Nu behöver jag Dig mera än någonsin förut. Jag vill vara nära Dig Jesus. Jag vill leva nära Dig. Helige Ande gör bibeln levande för oss. Tala till oss genom den. Hjälp oss att inte ge upp när vi har svårt att förstå bibeln. Herre Jesus du ser att jag är på gränsen att ge upp i livet, inte ta självmord men sjunka ner i misströstan. Lyft mig upp ur misströstan och lär mig hur man gör då man förtröstar på Dig i nöden och svårigheterna.
Förlåt mig för all bitterhet som finns inom mig. Gör mig fri från bitterhet. Själv kan jag inte göra det. Vet inte ens hur man ber om befrielse från det. Jesus, du känner ju mig bättre än jag själv gör. Du vet var roten till bitterheten finns. Du känner till orsaken/ orsakerna. Käre Jesus grip in i mitt liv. Ta ledningen i mitt liv. Förlåt mig för alla de gånger som jag har gått min egen viljas väg. Gör mig lyhörd för den helige Ande och villig att lyda Honom. Jesus jag längtar efter en förändring i mitt liv. Du vet det. Jag vill inte trampa på i samma gamla dåliga vanor. Kom och skapa nytt i mitt liv. Du har ju lovat liv och övernog åt den som tror på Dig. Hjälp mig att hitta denna livsgemenskap med Dig som ger min ande liv och övernog så att jag har något att ge till andra också från Dig. Jag ber i Jesu namn. Tack för att du hör min bön. Hjälp mig att se , att upptäcka bönesvaret. Amen.