Vad är det för fel på katolska kyrkan?

Mer
13 år 6 månader sedan #344349 av Zoidar
Jag har hört på olika håll att katolska kyrkan är lite fel ute. Vad är det som är fel med den?

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #344352 av Libellule
T.ex att de kräver av sina präster att leva i celibat, vilket ju visat sig vid flertalet tillfällen ha resulterat i att prästerna ger sig på unga pojkar som går i skola hos dem.
Mer
13 år 6 månader sedan #344357 av Zoidar
Melun, jag hör gärna din åsikter, då jag har fått för mig att du är emot.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #344359 av tekopp
Jag har fått det berättat för mig att den kyrkan är mest satanisk. Vissa tror även att katolikerna ser på påven som gud. Katoliker ber till helgon och änglar vilket man inte ska göra då man endast ska tillbe och underkasta sig gud. Katolikerna säger däremot att det är förbön. Katoliker stödjer även inte preventivmedel. Katolska kyrkor bär även mycket skumma symboler som har uppfattats som sataniska, det allseende ögat osv. På Notre Dame har de exempelvis garoyles alltså typiska demonavbilder.

Jag skulle gå för att förbereda ett dop en gång där och jag såg något som påminde rätt mycket om ett demonsigill men jag kan ju ha haft vanföreställning eller nåt sånt. Så det blev inget dop. Jag fick grymt dåliga vibbar av hela stället.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 6 månader sedan #344364 av Tonic

tekopp skrev: Jag skulle gå för att förbereda ett dop en gång där och jag såg något som påminde rätt mycket om ett demonsigill men jag kan ju ha haft vanföreställning eller nåt sånt. Så det blev inget dop. Jag fick grymt dåliga vibbar av hela stället.


Jag tycker det känns skumt att gå förbi den katolska kyrka här jag bor. Får ofta 'jättedåliga vibbar', svårt att förklara vad det är som händer inuti mig, men jag kan uppleva detta som någonting väldigt konstigt och smått "oäkta".
Jag kan inte uppleva någon form av värme och "dragning" när jag passerar den kyrkan.
Min hund reagerar t om på när vi går förbi där. Hunden blir alltid extra orolig. :rolleyes: Ja, det känns märkligt.

Frimurarna får man också dras med. Ja det är ett otroligt pack man lever omkring sig. :rolleyes:
Jag har nära till mormon kyrkan också! ..hehe! Dom passerar dock jag mer sällan och där känner jag ingenting. Tomt. (än så länge!)

Dessa är MINA upplevelser. Och jag skriver utifrån det.
Mer
13 år 6 månader sedan #344370 av saara
Jag känner inte till Katolska kyrkan så bra. Har bara tänkt att påven dyrkas eller upphöjs för mycket. Har tänkt så då jag har sett på tv hur mycket folk som samlas för att lyssna på honom då han framför sin hälsning på många språk. Är det på påsk som detta händer, minns inte? Så har jag tänkt att det är fel att be till Maria. Tror ändå att det finns frälsta mänskor inom katolska kyrkan.

Zoidar berätta om du vill hur Katolska kyrkan lär.