Vad är det för fel på katolska kyrkan?

Mer
13 år 6 månader sedan #344794 av Isa-Alise

Melun skrev: Varför tror ni att Ulf (rabbit) i stort sett bara irriterade er med att posta sånger han hade gjort?
För att det var hans hobby och sysselsättning........


Tråkigt om du uppfattar det så... jag tyckte att Rabbits sånger var fina...

Jag gav honom texten till en av mina dikter om Viska och hoppades att han skulle tonsätta den... han gjorde en melodi till den... tyvärr hann han inte posta den på Viska...

Jag saknar honom på Viska...
Mer
13 år 6 månader sedan #344795 av Isa-Alise
Det värsta med Katolska kyrkan är celibat för prästerna - det är osunt, leder till övergrepp mot barn...
Mer
13 år 6 månader sedan #344833 av Melun

Isa-Alise skrev: Tråkigt om du uppfattar det så... jag tyckte att Rabbits sånger var fina...

Jag gav honom texten till en av mina dikter om Viska och hoppades att han skulle tonsätta den... han gjorde en melodi till den... tyvärr hann han inte posta den på Viska...

Jag saknar honom på Viska...


Jag uppfattade inte det så. Jag trodde att många av er uppfattade det så..........
Mer
13 år 6 månader sedan #344835 av Melun

sunshine skrev: Melun,
Jag tror inte man behöver uppleva allt som du gör i svart eller vitt.
Många är agnostiker. Gud lämnar mig oberörd, eller iallafall så tänker jag aldrig på honom.
Sen kan jag inte bevisa att han finns eller inte finns. Vem kan det? Det är ju en tro.
Alla får ha sin tro. Jag tror den kommer inifrån. Så jag frågar mig ofta är det här rätt eller fel.
Jag tror på mig själv helt enkelt.


Jag upplever inte allt så. Men med tanke på era reaktioner på skriverier om Gud,
så uppfattar många av er Gud som ett svart oändligt plågsamt ämne att ta upp.
Många av er ser det som ett brott att ta upp det ämnet.

Jag vill inte gärna ta upp ämnet Gud med er mera.
Mer
13 år 6 månader sedan #344838 av Geta
Det var ganska få som kommenterade Ulfs (rabbits) inspelningar.
Varför vet jag inte. De var riktigt fina.
Admin tror jag lyssnade på allt som Ulf postade här.
Mer
13 år 6 månader sedan #344883 av Melun
Jag är på slutet av min tid på en injektion cisordinol. Jag ska få en ny injektion idag.
Därför har mina inlägg blivit mer irrationella med ganska mycket amatörtyckeri, så här mot slutet.
(Menar en del inlägg igår.) Det är alltid lika jobbigt för mig eftersom jag känner mig tvungen att skriva inläggen,
då jag tycker att det är viktigt att för fram det. Sedan får man ångra vad man skrivit.
Även om det kan ha viss riktighet, så bygger de uttalandena jag gör i det tillståndet på känslomässig grund.
Och då brukar man missa lite logik och fakta. Men det är ju gudskelov ett sånt forum där man förstår sånt...