Akupunktur

Mer
13 år 6 månader sedan #344870 av Zoidar
Akupunktur skapades av Zoidar
Kan man gå på akupunktur som kristen? Det är ju österländsk behandling. Vad anser ni?

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #344891 av saara
Svar från saara i ämnet Akupunktur
Jag vet inte, borde läsa om akupunktur. Har blivit varnad för akupunktur men köpte igår en spikmatta och det står att den är en Yantramatta och att det är fråga om akupressur då man använder mattan. Har provat den bara en gång ännu.

Är lite intresserad av att prova akupunktur mot smärta. Tror att den kan vara till nytta om den utförs av en kunnig person. Läkare har provat akupunktur på mig några gånger men det gav inget resultat då.

Tror nästan att akupunktur inte är skadligt för en kristen om den utförs av kunnig sjukvårspersonal och där man inte är ute efter att gå in i österländs religion utan endast söker att bli friskare. Man märker ju själv om behandlingen gör nytta och kan avbryta när man själv vill.
Mer
13 år 6 månader sedan #344895 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Akupunktur
Min fd sambo gick på akupunktur ibland mot ryggont... jag tyckte inte att det hjälpte honom. Akupunktören hade en massa rökelse på medan han gjorde behandlingen, tyckte det var lite skumt. Kanske kan det hjälpa en stund, eftersom nålarna gör ont, men det lär inte bota ryggsmärtor...
Mer
13 år 6 månader sedan #344913 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Akupunktur
Jag tror inte det krockar med kristendomen.

Akupunktur är skitbra om det utförs av en riktig expert och det finns ytterst få sådana i landet. Jag skulle inte lita på en vanlig "svensson" akupunktör.

Hon jag går till är känd för att göra kvinnor gravida som har jättesvårt att få barn. De flesta som går ut därifrån verkar nöjda också.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 6 månader sedan #344916 av Geta
Svar från Geta i ämnet Akupunktur
Om kristna ska få använda sig av akupunktur eller inte måste ha
med vidskepelse att göra.
Mer
13 år 6 månader sedan #344918 av Melun
Svar från Melun i ämnet Akupunktur
Har inte akupunktur överhuvudtaget med vidskepelse att göra??
Även om det inte är en kristen?
Om det hade funkat som man säger att det gör, så hade det nog varit en självklar behandlingsform??