Akupunktur

Mer
13 år 6 månader sedan #344928 av makeup
Svar från makeup i ämnet Akupunktur
Jag kan säga att när jag gick på akupunktur så blev mina problem så himla mycket bättre. Jag hade hemsk eksem, och jag använde kortison som vatten hela tiden. Efter läkarenhs ordinationer förstås. Nu har jag inte rört kortiosn på flera år. Dem har blivit gamla och kastats bort. :D Däremot tror jag inte självklart att det hjälper mot allt. Men landstinget har ju godkänt elva ställen som man använder i sjukshuset som smärtlindring för gravida kvinnor. Så förhoppningsvis kommer det fler godkända ställen lite i taget så slipper folk köpa dyra mediciner som inte hjälper alls, om man nu inte vågar gå till en icke godkänd behandling.
Min akupunktör hade studerat i kina och indien så han var bra. Inte en bluff, man måste vara försiktig. Gå inte dit mot psykiska problem förutom sömnlöshet, annars är det fysiksa som hjälper.
Mer
13 år 6 månader sedan #344930 av saara
Svar från saara i ämnet Akupunktur
De gånger som jag har provat akupunktur har jag också blivit besviken. Läkarn stack in några nålar och gick sedan och gjorde annat. Det kändes skumt och meningslöst.

Jag hade väntat mig att läkarn skulle rulla nålarna mera eller göra nåt liknande. Läkarn gjorde visst det också.men så väldigt litet.

Ändå tror jag att akupunktur kan hjälpa för vissa besvär.
Mer
13 år 6 månader sedan #344943 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Akupunktur
Saara,

Du har kanske inte gått till rätt akupunktör. Och tänk på att det kan ta tid innan det verkar. Efter ett antal behandlingar brukar man märka något.

Jag hade en period mer oro och ångest. Jag gick på akupunktur och det försvann helt. Tog några månader innan det försvann. Jag gick varje vecka ibörjan, sedan drygade jag ut det.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #344970 av Melun
Svar från Melun i ämnet Akupunktur
Zoidar, Har du dåligt samvete som kristen att du gått på akupunktur? Eller varför undrar du?
Släpp loss och gör vad du tycker om. Livet går inte i repris.
Mer
13 år 6 månader sedan #344981 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Akupunktur
Nä det har jag inte. Men jag är bara inte säker på att det är rätt att gå på akupunktur när man är kristen. Men jag tror faktiskt jag ska prova på det igen.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #344987 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Akupunktur

Melun skrev: Har inte akupunktur överhuvudtaget med vidskepelse att göra??
Även om det inte är en kristen?
Om det hade funkat som man säger att det gör, så hade det nog varit en självklar behandlingsform??


Akupunktur är inte vidskepelse då det har använts succesivt i flera tusen år. Som en kinesisk läkare sa till Marco Polo när han undrade över hur europeerna behandlade människor med sjukdomar; "Hur behandlar ni era sjuka?" "Det gör vi inte, vi låter de dö.".

Det är Big Pharma som styr rätt ordentligt i Europa tyvärr.

Heja Karl XII!