Jesus dog för våra synder.

Mer
13 år 6 månader sedan #346039 av skord
Svar från skord i ämnet Jesus dog för våra synder.
va bra.
Mer
13 år 6 månader sedan #346040 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesus dog för våra synder.
Jag läste en artikel om det här, men jag kan inte hitta den nu.

Men det är inte meningen att vi ska förstå allting, hur det hänger ihopa. Det viktiga är ju att vi har fri vilja att göra vilka val vi vill. Vi kan följa ljus eller mörker, det får vi välja själva. Att Gud sen vet vilka val vi kommer göra samtidigt som vi har fri vilja att välja vad vi vill är svårt att förstå, men som jag sa det är inte meningen att vi ska förstå, utan vara tacksamma att vi har fri vilja att välja Jesus.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #346041 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Jesus dog för våra synder.
Man kan ändra sitt öde?: Jag blev den jag blev pga dålig Karma. Judas,Hamnade han i helvetet?lever flera man flera liv? genom reinkarnation?
Destiny,Karma,Reinkarnation,Evighet...
Mer
13 år 6 månader sedan #346042 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesus dog för våra synder.
Detta hittade jag på nätet, och jag tyckte det var bra.

"Det var Guds plan från början att skapa människan till sin avbild och låta oss leva på planeten, kallad jorden. Gud vet vad som skall ske men vi tror inte på ödet, alltså är det inte förutbestämd utan förutsett.

Gud ville ge oss en chans att leva i gemenskap med Honom och därför är vårt liv här tillfälligt, sen är det upp till oss hur vi tar vara på den chansen och vart vi hamnar sen. Guds som är rättvis!"

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #346043 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesus dog för våra synder.
Det är precis såhär jag tror.


Q: Hej! Jag undrar hur det kommer sig att allt är förutbestämt, dvs Gud vet redan allt som kommer att hända innan det har hänt och sedan säger man att vi har en fri vilja. Hur går det ihop?


A : Gud vet allt som kommer att hända men det är Du som stått för det valet. Inget är förutbestämt, eftersom vi Kristna inte tror på ödet men däremot är det FÖRUTSETT.

kristendom.blogg.se/2009/may/qa.html

Anchored in Christ ✟

  • Jesus/Magnus
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #346044 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Jesus dog för våra synder.
vad e skillnaden mellan förutbestämt och förutsett?